Jeg har to diagnosekoder på bilen; atmosfæretrykksgiver og innsugingslufttemperaturgiver.
Jeg finner ikke atmosfæretrykkgiver på speedparts hjemmeside, men finner mapsensor. Er det det samme, eller to vilt forskjellige ting? Det høres umiddelbart ut som forskjellige ting spør du meg.
Er atmosfæretrykksgiver og Mapsensor det samme?
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Er atmosfæretrykksgiver og Mapsensor det samme?
Det er ikke det samme nei. På trionicsystemene sitter atmosfæretrykksgiveren i styreboksen.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Er atmosfæretrykksgiver og Mapsensor det samme?
Kun på T7Ingvar N629 skrev:Det er ikke det samme nei. På trionicsystemene sitter atmosfæretrykksgiveren i styreboksen.

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 41
- Registrert: 04 apr 2008, 10:09
- Medlemsnummer: N1556
- Navn: Ståle Nordmo Risto
- Bil: 2002 Saab 9-3 2.2TiD - solgt
- Sted: Troms
Re: Er atmosfæretrykksgiver og Mapsensor det samme?
Jeg er litt...eh..grønn, Trionicsystem? Det jeg har skrudd tidligere er Suzuki SJ 410, en enkel bensinmotor med så mye plass i motorrommet at man sikkert kunne puttet et par fotballer oppi og likevel fått igjen panseret. Der har jeg skiftet typiske hele deler, men har ikke noe som jeg vil kalle motorkjennskap. Men jeg har nå funnet ut at det er jo høyst på tide jeg lærer meg noen småting på Saaben jeg har nå, som å skifte defekte givere.
Jeg har en 2.2 TiD, og i følge Haynesboka jeg har sitter atmosfæretrykkgiveren på fremme på motorblokka på denne.
Prøver bare å lete frem riktig del, og finner ikke det som ser ut som riktig del i lista til speedparts. Derimot finner jeg mapsensor, så lurte bare på om det var det samme. Og det er det altså ikke. Tusen takk for svar!
Jeg har en 2.2 TiD, og i følge Haynesboka jeg har sitter atmosfæretrykkgiveren på fremme på motorblokka på denne.
Prøver bare å lete frem riktig del, og finner ikke det som ser ut som riktig del i lista til speedparts. Derimot finner jeg mapsensor, så lurte bare på om det var det samme. Og det er det altså ikke. Tusen takk for svar!

- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: Er atmosfæretrykksgiver og Mapsensor det samme?
Da har den ikke trionic. Trionic er forøvrig navnet på Saabs eget motorstyresystem.StåleNR skrev: Jeg har en 2.2 TiD
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan