Hei.
Skal bytte motorfestene i bilen min. Ser i nettbutikken til Speedparts at de har forskjellige muligheter når det gjelder det ene motorfestet.
Jeg tenker å bytte ut dette: http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-9 ... ste-2.html
med dette: http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-9 ... 11330.html
Altså koste på meg 300,- for et mer solid feste. Er dette lurt?
Bare for å forsikre meg om at jeg har valgt riktige motorfester.
http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-9 ... 16176.html
http://shop.speedparts.se/sv/prod/motor ... faste.html
http://shop.speedparts.se/sv/prod/motor ... 11330.html
Dette er alt jeg trenger for at motoren skal slutte å vingle i motorrommet?
Skal bytte clutchen også. Trenger jeg noe mer enn denne?: http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-9 ... e1816.html
Det er hydraulisk operert clutch på min bil. Bør jeg bytte noe utløserlager i samme slengen? Speedparts sitt utløserlager er kun til og med 1997 modell.
På forhånd takk.
Motorfester og clutch 1998 Saab 900 2.0i. Hva trenger jeg?
Moderator: Moderatorer
-
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 67
- Registrert: 15 jun 2011, 23:00
- Medlemsnummer: N2263
- Bil: 1998 Saab 900S 2,0i
Motorfester og clutch 1998 Saab 900 2.0i. Hva trenger jeg?
98' Saab 900S 2,0i
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: Motorfester og clutch 1998 Saab 900 2.0i. Hva trenger je
Hvis det passer (jeg kjenner ikke til om de passer om hverandre annet enn hva som står på SP sine sider) så er det sikkert vel investerte 300kr, motorfester er jo litt knot å bytte så greit å slippe å gjøre det for ofte.
Det ser ut som du har fått med deg alt der ja, det burde hjelpe godt på hvis motoren henger og slenger.
Du bør absolutt ha utløselager og slavesylinder i tillegg til clutch, det er en billig forsikring å bytte disse når du likevel har girkassen av. Husk også å inspisere trykkplaten for sprekker/skader mens du har greiene demontert. Speedparts har slavesylinder komplett med utløselager, dette er grunnen til at du ikke finner lageret separat.
Det ser ut som du har fått med deg alt der ja, det burde hjelpe godt på hvis motoren henger og slenger.
Du bør absolutt ha utløselager og slavesylinder i tillegg til clutch, det er en billig forsikring å bytte disse når du likevel har girkassen av. Husk også å inspisere trykkplaten for sprekker/skader mens du har greiene demontert. Speedparts har slavesylinder komplett med utløselager, dette er grunnen til at du ikke finner lageret separat.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: Motorfester og clutch 1998 Saab 900 2.0i. Hva trenger je
Om du vel å kun kjøpe utløysarlager er det dette du skal ha: http://shop.speedparts.se/sv/prod/900-9 ... -97-1.html
Går på M98 også, iflg. originalnummeret.
Går på M98 også, iflg. originalnummeret.
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 300
- Registrert: 04 nov 2007, 00:08
- Medlemsnummer: N1578
- Navn: Jim Slaaen
- Bil: 00 Saab 9-5 Aero Estate Aut.
- Sted: Bærum, Akershus
- Kontakt:
Re: Motorfester og clutch 1998 Saab 900 2.0i. Hva trenger je
På en del biler sitter det et sentreringslager i svinghjullet også som byttes ved cluch-bytte. Er ikke sikker på om det sitter et slikt på din bil... Men om det gjør - bytt dette også.