Rambraut N1491 skrev:Har du orginale motorfester så vil jo de være myke, men ikke slakke. Er det slakke så er det mest sannsynlig defektmotorfeste. Det samme gjelder for foringer under bilen også.

Har powerflex øvre motorfeste, og originalt (gammelt) kassefeste. De hydrauliske har jeg ingen oversikt over, men de har sitti på bilen så lenge jeg har hatt den i hvertfall (4 år, 70 000km).
Har powerflex-feste til kassa liggende, skader ikke å prøve, selv om det virker såpass tight at jeg tror ikke det er synderen.
Paradigm N558 skrev:Kan være indre drivknute... har du senket bilen?
Har tenkt på indre drivknute også, og ja, bilen er senka. Men både med bilen i lufta og senket ned på bakken (som jeg antar avlaster drivknutene mest) så er det ingen slakke å finne når jeg røsker i drivakselen med henda. Litt aksiell glapp er det faktisk på begge sider (nyeste oppdagelse). Skal det være dønn tight? kan altså flytte hele drivakeslen litt ut og inn (3-4mm tenker jeg), og man skulle tro mtp. ytre drivknutes innfestningsmetode at det ikke skulle kunne rikkes på i det hele tatt?
Noen som har lyst til å sjekke drivakslene sine for aksiell glapp?