Har bladd litt igjennom forumet her, men har ikke fått alle svar jeg trenger fra det så velger å opprette en tråd om det. Dersom dere vet om tråder som har svar på alt jeg lurer på så hadde en link vært supert

Litt historie:
Kjøpte min Saab 9-3 2.0t for omlag tre måneder siden fordi jeg fikk en bra pris på den og hvem kan vel si nei til en billig bil med turbo som tilsynelatende bare hadde småfeil

Men det viser seg at den lekker litt olje og sist jeg peila så, så det sånn ut;
Ser litt ut som farga og konsistensen til creme brule.
Etter det jeg kan se på forumet så kan det tyde på at topp-pakninga byner å nerme seg slutten. Eller er jeg bærtur? Kan det være andre ting også?
Det jeg er mest interresert i å vite er pris, for å eventuelt fikse dette. Jeg er ikke så hendig til å skru selv, eller jeg har jo skrudd litt, men jeg føler meg ikke trygg på å ta av toppen, så om noen vet hvor mye det ville koste på verksted og/eller hvor det ville lønne seg å gjøre det så hadde det vært topp!
Er det mere som burde vært gjort også i samme slengen på en bil som har gått 105 000km?
Og siste spørsmål: Vil det lønne seg å skaffe delene selv fra speedparts og gi til de som skal skru på den?
Hilsen blakk, fartsglad og nyforelska Saab eier