Hvilken eksos til '03 2.3t
Lagt inn: 18 nov 2011, 16:41
Bilen det gjelder er den i signaturen. Den har i dag afaik orginal eksos.
Status i dag er at den bakerste potten flasser og ser ikke akkurat bra ut, men er enda tett. Føler den kan sprekke lekk når som helst.
Har en liten eksos lekasje, som verkstedet sier kommer i fra fleksirøret. De så ingen lekasje, men mente de klarte å lokalisere den. Jeg hører lekasjen, spesielt når motoren er kald når den blir startet opp.
Det som som bekymrer meg litt er at det fleksirøret vist er fast i katalysatoren og at jeg må skifte katalysatoren også, og det koster jo mye penger.
Krav til nytt eksosanlegg
-Tett
-Kan fungere med orginal programvare.
-Ikke bråke nevneverdig mer enn orginalen, under 4000 rpm. Fra 4000rpm kan det gjerne høres ut som et fly, siden man da er i flymodus.
-Kunne ha samme bakstussen som i dag, dvs ingen.
-Ikke få problemer på eu kontroll.(Ser noen tråder her inne at det har vært problemer med uorginale katalysatorer.)
-hadde ikke gjort noe om bilen hadde blitt litt sprekere.
Jeg ser mange som pusher eksos og katalysatorer, så der er utvalget til stedet skjønner jeg.
Er det et alternativ å beholde den originale katalysatoren også kjøpe et løst fleksirør,vil det fungere?
Ser at Ferrita opperer med livstidgaranti på eksosen, nå har jo det orginale anlegget mitt stått på bilen min siden den var ny, dvs 9 år.
Hvilke alternativer passer best mine krav og ønsker?
\\Stian.
Status i dag er at den bakerste potten flasser og ser ikke akkurat bra ut, men er enda tett. Føler den kan sprekke lekk når som helst.
Har en liten eksos lekasje, som verkstedet sier kommer i fra fleksirøret. De så ingen lekasje, men mente de klarte å lokalisere den. Jeg hører lekasjen, spesielt når motoren er kald når den blir startet opp.
Det som som bekymrer meg litt er at det fleksirøret vist er fast i katalysatoren og at jeg må skifte katalysatoren også, og det koster jo mye penger.
Krav til nytt eksosanlegg
-Tett

-Kan fungere med orginal programvare.
-Ikke bråke nevneverdig mer enn orginalen, under 4000 rpm. Fra 4000rpm kan det gjerne høres ut som et fly, siden man da er i flymodus.
-Kunne ha samme bakstussen som i dag, dvs ingen.
-Ikke få problemer på eu kontroll.(Ser noen tråder her inne at det har vært problemer med uorginale katalysatorer.)
-hadde ikke gjort noe om bilen hadde blitt litt sprekere.
Jeg ser mange som pusher eksos og katalysatorer, så der er utvalget til stedet skjønner jeg.
Er det et alternativ å beholde den originale katalysatoren også kjøpe et løst fleksirør,vil det fungere?
Ser at Ferrita opperer med livstidgaranti på eksosen, nå har jo det orginale anlegget mitt stått på bilen min siden den var ny, dvs 9 år.
Hvilke alternativer passer best mine krav og ønsker?
\\Stian.