Frontfanger

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Chrissen
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 83
Registrert: 05 apr 2010, 21:45
Navn: Christian
Bil: 97 Saab 900 SE Turbo
Sted: Askøy

Frontfanger

Legg inn av Chrissen » 07 des 2011, 22:42

Er vel mange som har byttet/tatt av frontfangere på mange saaber, er det noen spesielle metoder for å få de av? snakker nå om en 900ng :D
Det fins kun to typer bil, gammal og NY saab !

99Turbo
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 476
Registrert: 05 nov 2006, 19:53
Medlemsnummer: N1159
Navn: Bjørnar Bakke
Sted: Gjøvik

Re: Frontfanger

Legg inn av 99Turbo » 08 des 2011, 02:17

Veldig enkelt faktisk. Av med grill og ut med frontlykter, hekte ut blinklys, skru ut skruer til plastplata under motoren og innerskermer, så en bolt på hver side i festene under hovedlyktene, Merk: dra plasten på fangeren rett ut fra skjermbuen ettersom det er klipslåsing der, så er det bare å dra den rett ut fra festene sine. Kan være litt trekt, men bruker du en stor skrutrekker eller brekkjern til å bende opp brakettene litt går det lett. OBS Pass på temp føler som sitter midt i "grillen" under på fangeren og eventuelle tåkelys.

Chrissen
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 83
Registrert: 05 apr 2010, 21:45
Navn: Christian
Bil: 97 Saab 900 SE Turbo
Sted: Askøy

Re: Frontfanger

Legg inn av Chrissen » 08 des 2011, 17:45

Da var jeg ikke så langt unna som jeg trodde, eneste problemet mitt da er at fronten min er bøyd oppover pga en unødvendig "myk" dult med snøen!

Det resulterte i at alt sitter såpass fastklemt at jeg ikke får noe som helst løst uten å knekke fester osv, har allerede knekt to fester til hovedlys og et til blinkers på sidene, fremdeles sitter alt bom fast og jeg får ikke hovedlysene ut uansett hva jeg prøver på, lirket på de, stått på fangeren samtidig som jeg prøver å lirke de ut, har ikke sjangs! må jeg da til med noe helt annet som å skru mer av?
Det fins kun to typer bil, gammal og NY saab !

Svar