Stramme multireim ng900
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Innlegg: 114
- Registrert: 09 des 2010, 16:44
- Navn: Mathias
- Bil: Saab 9-5 2.3T MY08
- Sted: Sandefjord
Stramme multireim ng900
Hei! Hvordan er det man strammer multireimen på ng900? Mye jobb? Oga hadde det eventuelt vært vanskelig å skifte hele reima, om nødvendig?
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Stramme multireim ng900
Den strammer seg selv ved hjelp av den hydrauliske strammeren
Det er nokså greit å bytte. Jeg regner med fremgangsmåten er nokså lik som på 9000, du må av med høyre framhjul og demontere innerskjermen. Så kan du gjøre hele jobben gjennom hjulbuen 


-
- 0.7 bar
- Innlegg: 114
- Registrert: 09 des 2010, 16:44
- Navn: Mathias
- Bil: Saab 9-5 2.3T MY08
- Sted: Sandefjord
Re: Stramme multireim ng900
Vil det si at siden den er slakk nå så må den byttes? Det ser ikke ut som den er så slitt, bare slakk.
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Re: Stramme multireim ng900
Er den virkelig hydraulisk? Trodde det bare er en stor fjær eller noe sånn inni den jegEirik N396 skrev:Den strammer seg selv ved hjelp av den hydrauliske strammerenDet er nokså greit å bytte. Jeg regner med fremgangsmåten er nokså lik som på 9000, du må av med høyre framhjul og demontere innerskjermen. Så kan du gjøre hele jobben gjennom hjulbuen

Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
Stramme multireim ng900
Jeg var muligens for rask med å hevde at den er hydraulisk, jeg er ikke skråsikker. Jeg fant ihvertfall ut den er fylt med med en slags olje, da en jeg hadde delte seg, men det er fjær i den også. Det er vel fjæren inni som strammer, og oljen demper vibrasjonerAleks-ander_N948 skrev:Er den virkelig hydraulisk? Trodde det bare er en stor fjær eller noe sånn inni den jegEirik N396 skrev:Den strammer seg selv ved hjelp av den hydrauliske strammerenDet er nokså greit å bytte. Jeg regner med fremgangsmåten er nokså lik som på 9000, du må av med høyre framhjul og demontere innerskjermen. Så kan du gjøre hele jobben gjennom hjulbuen

- To-Takt-Trond
- 0.7 bar
- Innlegg: 168
- Registrert: 27 des 2010, 15:17
- Bil: Saab 9-3, 1999. 2,0i
Re: Stramme multireim ng900
bytta på 9-3en min samma greiene som 900...
er ikke hydraulisk... men helt i venstre hjørne av bilen finner du et firkanta hull, der passer en 1/2" forlenger... den dyttes fra deg mener jeg å huske... denne strammingen kan gå litt tungt, er da bare å smøre opp...
reima går rundt motorfeste også, så man må ta av hjul, innerskjerm og motorfeste...
lurt å tegne opp hvordan reima går før du tar den av!
er ikke hydraulisk... men helt i venstre hjørne av bilen finner du et firkanta hull, der passer en 1/2" forlenger... den dyttes fra deg mener jeg å huske... denne strammingen kan gå litt tungt, er da bare å smøre opp...
reima går rundt motorfeste også, så man må ta av hjul, innerskjerm og motorfeste...
lurt å tegne opp hvordan reima går før du tar den av!

dagens vits, BMW på vinterføre!