Problemer med vakum - turbotrykk 9-5 2.0t 2000 bsr

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Sigge N1999
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 224
Registrert: 04 mar 2010, 17:02
Medlemsnummer: N1999
Navn: Sigurd Lenes
Bil: M90 900S / M91 900 T16 Cab
Sted: Emmerød

Problemer med vakum - turbotrykk 9-5 2.0t 2000 bsr

Legg inn av Sigge N1999 » 07 jan 2012, 21:03

Monterte i dag trubotrykksmåler i bilen min i dag. Er i denne sammehengen litt usikker på hvor mye den skal lade? Den lader nå 0.7. Ser ut til at den ikke lader helt som den skal. Jeg skal etterpå prøve å stenge slangen til backventilene for å se om dette hjelper.

Hovedspørsmålet mitt knytter seg til vakumet. Jeg ser at ladetrykksmåleren min ikke viser vakum. på tomgang ligger måleren på 0, og beveger seg aldri under 0. Måleren vet jeg fungerer da den også ble testet på en 9000, og da viste vakum.

Noen som har noen ide? Er det skaldelig å kjøre den slik den er nå?

Håper på raske svar da jeg snart er på tur ut i garasjen igjen :shock:
Sist redigert av Sigge N1999 den 07 jan 2012, 21:38, redigert 1 gang totalt.
(V)M91 Saab 900 T16 convertible does not park, I't lands
(V)M93 Saab 900 T16S is an outstanding vehicle in it's class

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Re: Problemer med vakum - turbotrykk 9-5 2.0t 2000 bsr

Legg inn av Pål N526 » 07 jan 2012, 21:11

Hvor har du koblet deg inn? Om det er før spjeld, får du ikke vacum..

/ Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Paul N1176
Overload!!!
Innlegg: 1160
Registrert: 05 okt 2007, 19:28
Medlemsnummer: N1176
Navn: Paul Kristensen
Bil: MY09 9-3 1,8t + MY03 9-5 2,0T
Sted: Rognan

Re: Problemer med vakum - turbotrykk 9-5 2.0t 2000 bsr

Legg inn av Paul N1176 » 07 jan 2012, 21:19

du må ikke koble deg på slangen som går til avlastnings ventilen.. den er koblet på via en magnetventil...

koble deg på på innsuget, f.eks der hvor bensintrykk regulatoren er koblet på.. da får du vakum..
- 03 SAAB 9-5 2,0t Vector estate automat
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower

Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo

Brukeravatar
Sigge N1999
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 224
Registrert: 04 mar 2010, 17:02
Medlemsnummer: N1999
Navn: Sigurd Lenes
Bil: M90 900S / M91 900 T16 Cab
Sted: Emmerød

Re: Problemer med vakum - turbotrykk 9-5 2.0t 2000 bsr

Legg inn av Sigge N1999 » 07 jan 2012, 21:33

Er nok det jeg har gjort... Hvilke slange skal jeg koble meg på? Har du en tegning eller lignende? Her er hvor jeg plasserte t-stykket. Har nå plassert det som vist på bildet. Hvor mye skal den lade dersom bilen er "frisk"?


Bilde

Uploaded with ImageShack.us

URL=http://imageshack.us/photo/my-images/846/img0117cd.jpg/]Bilde[/URL]

Uploaded with ImageShack.us
(V)M91 Saab 900 T16 convertible does not park, I't lands
(V)M93 Saab 900 T16S is an outstanding vehicle in it's class

Brukeravatar
Paul N1176
Overload!!!
Innlegg: 1160
Registrert: 05 okt 2007, 19:28
Medlemsnummer: N1176
Navn: Paul Kristensen
Bil: MY09 9-3 1,8t + MY03 9-5 2,0T
Sted: Rognan

Re: Problemer med vakum - turbotrykk 9-5 2.0t 2000 bsr

Legg inn av Paul N1176 » 07 jan 2012, 21:46

ja, der du har koblet på nå får du ikke vakum..

har ikke bilde nå..

er en "nippel" på innsuget med 2 vakumslange uttak på, koble deg på, på en av de.. den ene går til bensintrykk-regulator, den andre husker jeg ikke..
du finner bensintrykkregulatoren på enden av fuelrailen, der hvor dysene er festet...
- 03 SAAB 9-5 2,0t Vector estate automat
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower

Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo

Svar