Side 1 av 1

Problemer med vakum - turbotrykk 9-5 2.0t 2000 bsr

Lagt inn: 07 jan 2012, 21:03
av Sigge N1999
Monterte i dag trubotrykksmåler i bilen min i dag. Er i denne sammehengen litt usikker på hvor mye den skal lade? Den lader nå 0.7. Ser ut til at den ikke lader helt som den skal. Jeg skal etterpå prøve å stenge slangen til backventilene for å se om dette hjelper.

Hovedspørsmålet mitt knytter seg til vakumet. Jeg ser at ladetrykksmåleren min ikke viser vakum. på tomgang ligger måleren på 0, og beveger seg aldri under 0. Måleren vet jeg fungerer da den også ble testet på en 9000, og da viste vakum.

Noen som har noen ide? Er det skaldelig å kjøre den slik den er nå?

Håper på raske svar da jeg snart er på tur ut i garasjen igjen :shock:

Re: Problemer med vakum - turbotrykk 9-5 2.0t 2000 bsr

Lagt inn: 07 jan 2012, 21:11
av Pål N526
Hvor har du koblet deg inn? Om det er før spjeld, får du ikke vacum..

/ Pål

Re: Problemer med vakum - turbotrykk 9-5 2.0t 2000 bsr

Lagt inn: 07 jan 2012, 21:19
av Paul N1176
du må ikke koble deg på slangen som går til avlastnings ventilen.. den er koblet på via en magnetventil...

koble deg på på innsuget, f.eks der hvor bensintrykk regulatoren er koblet på.. da får du vakum..

Re: Problemer med vakum - turbotrykk 9-5 2.0t 2000 bsr

Lagt inn: 07 jan 2012, 21:33
av Sigge N1999
Er nok det jeg har gjort... Hvilke slange skal jeg koble meg på? Har du en tegning eller lignende? Her er hvor jeg plasserte t-stykket. Har nå plassert det som vist på bildet. Hvor mye skal den lade dersom bilen er "frisk"?


Bilde

Uploaded with ImageShack.us

URL=http://imageshack.us/photo/my-images/846/img0117cd.jpg/]Bilde[/URL]

Uploaded with ImageShack.us

Re: Problemer med vakum - turbotrykk 9-5 2.0t 2000 bsr

Lagt inn: 07 jan 2012, 21:46
av Paul N1176
ja, der du har koblet på nå får du ikke vakum..

har ikke bilde nå..

er en "nippel" på innsuget med 2 vakumslange uttak på, koble deg på, på en av de.. den ene går til bensintrykk-regulator, den andre husker jeg ikke..
du finner bensintrykkregulatoren på enden av fuelrailen, der hvor dysene er festet...