Vanndamp/hvit eksos + uling ved pådrag
Lagt inn: 20 jan 2012, 15:14
Hei
Min NG 900 1997 hadde motorbytte høsten 2010 til en som har gått 37 700 ved kjøp (nå 58 000). Dog, utover vinteren/våren 2011 begynte bilen på tomgang/kald å gi en eksos som minner meg om vanndamp, den forsvinner like etter at den er kommet ut, så derfor kaller jeg det for det. Det er i tillegg å nevne 3" eksos hele veien uten katalysator - om det skulle ha noe med dette å gjøre (kan jo tenkes). Fant ingenting om akkurat dette her inne - gi beskjed hvis det fins
Mister ikke olje av motoren, samt at turboen er fra samme motor og bare gått 58 000 per dags dato, ser jeg ikke for meg at det er det som feiler nå.
En sjelden gang får jeg en ekkel oljelukt inn i kupeen, hva dette kan skyldes har jeg lest av forumet her at det kan være en liten pakningslekkasje ett sted og at det drypper på eksosen. Men det er ingenting å se, og en motor som ikke har gått lengre burde etter mitt skjønn ei heller lekke olje noe sted (forhåpentligvis hvertfall).
Motoren går ellers veldig jevnt, og er mer nøyaktig/jevn enn den gamle som gikk 221 500.
I tillegg skal det sis at ved lavt, vanlig og kraftig pådrag kommer det en sterk og høy sugelyd fra motorrommet - er det at det blir for lite luft og at lyden kommer direkte fra luftfiltret (orginalt).
Det er kanskje til å nevne at Check Engine har lyst siden jeg hadde bilen på verksted for å bytte motor (lagerbank, skadet veivaksling mm), og blinker seks ganger. Skiftet Lambada-sensoren uten hell (mye arbeid, måtte bore den ut osv, siden den var fastrustet). Kablene til den er testet og fungerer.
Min NG 900 1997 hadde motorbytte høsten 2010 til en som har gått 37 700 ved kjøp (nå 58 000). Dog, utover vinteren/våren 2011 begynte bilen på tomgang/kald å gi en eksos som minner meg om vanndamp, den forsvinner like etter at den er kommet ut, så derfor kaller jeg det for det. Det er i tillegg å nevne 3" eksos hele veien uten katalysator - om det skulle ha noe med dette å gjøre (kan jo tenkes). Fant ingenting om akkurat dette her inne - gi beskjed hvis det fins

Mister ikke olje av motoren, samt at turboen er fra samme motor og bare gått 58 000 per dags dato, ser jeg ikke for meg at det er det som feiler nå.
En sjelden gang får jeg en ekkel oljelukt inn i kupeen, hva dette kan skyldes har jeg lest av forumet her at det kan være en liten pakningslekkasje ett sted og at det drypper på eksosen. Men det er ingenting å se, og en motor som ikke har gått lengre burde etter mitt skjønn ei heller lekke olje noe sted (forhåpentligvis hvertfall).
Motoren går ellers veldig jevnt, og er mer nøyaktig/jevn enn den gamle som gikk 221 500.
I tillegg skal det sis at ved lavt, vanlig og kraftig pådrag kommer det en sterk og høy sugelyd fra motorrommet - er det at det blir for lite luft og at lyden kommer direkte fra luftfiltret (orginalt).
Det er kanskje til å nevne at Check Engine har lyst siden jeg hadde bilen på verksted for å bytte motor (lagerbank, skadet veivaksling mm), og blinker seks ganger. Skiftet Lambada-sensoren uten hell (mye arbeid, måtte bore den ut osv, siden den var fastrustet). Kablene til den er testet og fungerer.