Side 1 av 1

Turboproblemer på Saab 9-3, 2.2 TiD

Lagt inn: 05 feb 2012, 13:01
av Saab-Stian
Jeg har en 2001 modell Saab 9-3, 2,2 Tid som har fungert veldig bra i mange år, men i september 2011 raste turboen.
Ny turbo ble bestilt via speedparts og etter litt om og men, så har jeg nå visstnok riktig turbo.
Likevel får vi ikke bilen til å gå rent med ny turbo. Når vakumslange fra magnetventil kobles inn på aktivator på turbo, så går bilen ekstremt dårlig og bilen kveles. Så pt kjører jeg uten denne slangen tilkoblet, noe som resultere i at bilen ikke har så mye trøkk i seg. Bilen har vært inne hos Saab og de har målt alle ledd fra dieselpumpe som styrer det meste, helt ut til magnetventil som styrer trykk/vakuum inn på aktivatoren på turboen.
Dette er jo en turbo med variabel geometri, og det er her jeg står fast nå... Derfor noen spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med:
1) Hvor mye skal grunntrykket i turboen ligge på?
2) Hvordan justere aktivatorarmen på en turbo med variabel geometri?
3) finnes det en skjematisk oversikt noe sted for justering av den slik at man justerer riktig vei?

Stian