Toppakningsbytte 9-5. How to / Nice to know?
Lagt inn: 15 feb 2012, 00:30
Heisann
Ser ut som jeg ryker på et toppakningsbytte på 9-5'n. Hvit røyk konstant, og øker ved belastning. Har ikke fått kjørt såpass at jeg ser om det minker kjølevæske eller olje, da jeg akkurat har bytta turbo.
Håper på å få trykktestet den i nærmeste fremtid, så jeg får konkludert litt mer sikkert hva det kan være.
Har så og si funnet ut alt av prosessen, men er det noe man må være obs på?
Har aldri åpnet en bilmotor før, men det ser ut som ganske rett fram skruing. Satser på å få skrudd av toppen mens manifold og innsug fortsatt henger på.
Er det strekkbolter som sitter i min, og trengs disse å byttes?
Hva brukes til å låse av kammene?
Har også gått å grubla litt på å skifte til nye stempelringer mens jeg har det åpent. For sånn jeg ser det er det vel ikke verre enn å ta ned bånnpanna, så kommer man jo lett til veiva?
Noe mer som kan være kjekt å få tatt samtidig?
Alt av tanker, erfaringer, tips og triks mottas med stor takk
Ser ut som jeg ryker på et toppakningsbytte på 9-5'n. Hvit røyk konstant, og øker ved belastning. Har ikke fått kjørt såpass at jeg ser om det minker kjølevæske eller olje, da jeg akkurat har bytta turbo.
Håper på å få trykktestet den i nærmeste fremtid, så jeg får konkludert litt mer sikkert hva det kan være.
Har så og si funnet ut alt av prosessen, men er det noe man må være obs på?

Har aldri åpnet en bilmotor før, men det ser ut som ganske rett fram skruing. Satser på å få skrudd av toppen mens manifold og innsug fortsatt henger på.
Er det strekkbolter som sitter i min, og trengs disse å byttes?
Hva brukes til å låse av kammene?
Har også gått å grubla litt på å skifte til nye stempelringer mens jeg har det åpent. For sånn jeg ser det er det vel ikke verre enn å ta ned bånnpanna, så kommer man jo lett til veiva?
Noe mer som kan være kjekt å få tatt samtidig?
Alt av tanker, erfaringer, tips og triks mottas med stor takk
