DI/APC konvertering
Moderator: Moderatorer
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 849
- Registrert: 25 jul 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 506
- Navn: Eimund Lunde
- Bil: 96, 97, 99, 900, 9-3, 9-5
- Sted: Sandnes
DI/APC konvertering
Hei
Fikk fyr på 99en til Christoffer i kveld. Problemet er bare at den feiltenner og sviver som en gammel båt.
Har brukt triggerhjul fra en og900 2,1 men er litt usikker på om denne har det lille hakket som 9000 har. Noen som vet?
Fikk fyr på 99en til Christoffer i kveld. Problemet er bare at den feiltenner og sviver som en gammel båt.
Har brukt triggerhjul fra en og900 2,1 men er litt usikker på om denne har det lille hakket som 9000 har. Noen som vet?
Mvh
Eimund
Eimund
-
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Re: DI/APC konvertering
Mener bestemt å huske fra de to jeg har konvertert at inj-motorene ikke har det tredje lille hakket som må til. Desverre.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Re: DI/APC konvertering
Du må nok bytte til en DI skive. Du kan lese litt her, http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... &start=200 Alternativ di skive er vel også fra en 9000 90-91 2,3i.
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
... if you`re sitting in a Saab.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: DI/APC konvertering
Mener du kan modifisere skiva fra 2.1 også. Husker ikke hvilken løsning jeg gikk for da jeg gjorde dette.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 849
- Registrert: 25 jul 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 506
- Navn: Eimund Lunde
- Bil: 96, 97, 99, 900, 9-3, 9-5
- Sted: Sandnes
Re: DI/APC konvertering
Takk for svar. Det var vel det jeg mistenkte
Stå opp, Christoffer. Motoren skal ut. Igjen.

Stå opp, Christoffer. Motoren skal ut. Igjen.

Mvh
Eimund
Eimund
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Re: DI/APC konvertering
Er det så trangt på en 99 at man ikke klarer å ta av remskiva uten å ta ut motoren?
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
... if you`re sitting in a Saab.
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 402
- Registrert: 23 jun 2006, 18:19
- Medlemsnummer: N1840
- Navn: Ove Nerhus
- Bil: 9-5 03, 9-3 SC 08, 9-3 Viggen
- Sted: Sandnes
Re: DI/APC konvertering
Sikker på dere ikke har montert sabb motor da?eiluN506 skrev:Hei
.... og sviver som en gammel båt.

Hvis du er i tvil

MY03 9⁵ Vector 2.0t Hirsch Estate Manuell m/Aero fangere/skjørt fra MY05, SAS stag forran/bak, Powerflex på understell
2008 9³ 150hk TID SportCombi
M00 9-3 Viggen Blå 3-Dørs og Sort 5-Dørs
M94 Saab 900 SE 2,0 Turbo 3-Dørs T5 "Hvit Viggen look"
M84 OG900 Aero Sort
x [Solgt] M96 Saab 900 S 2,0i 3-Dørs 131HK
x [Solgt] Saab 99GL 2.0 '76
2008 9³ 150hk TID SportCombi
M00 9-3 Viggen Blå 3-Dørs og Sort 5-Dørs
M94 Saab 900 SE 2,0 Turbo 3-Dørs T5 "Hvit Viggen look"
M84 OG900 Aero Sort
x [Solgt] M96 Saab 900 S 2,0i 3-Dørs 131HK
x [Solgt] Saab 99GL 2.0 '76
- chrlund N1759
- 1.2 bar
- Innlegg: 229
- Registrert: 30 jun 2009, 17:50
- Medlemsnummer: N1759
- Navn: Christoffer Lunde
- Bil: 93, 99, 900, 9-5
- Sted: Sandnes
Re: Re: DI/APC konvertering
Ja. Det er så trangtRonny_N169 skrev:Er det så trangt på en 99 at man ikke klarer å ta av remskiva uten å ta ut motoren?
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
mvh Christoffer
M58 93b
M83 99 t16
M91 900 t16 cab
M07 9-5 Aero
M58 93b
M83 99 t16
M91 900 t16 cab
M07 9-5 Aero
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 849
- Registrert: 25 jul 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 506
- Navn: Eimund Lunde
- Bil: 96, 97, 99, 900, 9-3, 9-5
- Sted: Sandnes
Re: DI/APC konvertering
Noen som har en reimskive med to lange og ett kort kort hull, som kan måle avstanden mellom det lille hullet og ut til hvert av de store hullene. Og også bredden på det lille hullet 

Mvh
Eimund
Eimund
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: DI/APC konvertering
Du må vel ha blendarskive ifrå 9000 M90-M93, solenge motoren har DI spelar det inga rolle om det er 2.0 eller 2.3. Var eit skille på M90, skilnaden er vel at senter og skruhola må filast ut litt for å få det til å passe.
Har desverre ikkje ei slik skive liggandes, men skulle ikkje forundre meg om fks. Tor har liggandes slikt, og kan kome med mål på dette
Har desverre ikkje ei slik skive liggandes, men skulle ikkje forundre meg om fks. Tor har liggandes slikt, og kan kome med mål på dette

-
- 2.0 bar
- Innlegg: 849
- Registrert: 25 jul 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 506
- Navn: Eimund Lunde
- Bil: 96, 97, 99, 900, 9-3, 9-5
- Sted: Sandnes
Re: DI/APC konvertering
TOR!!!Hjelle, N6 skrev:Har desverre ikkje ei slik skive liggandes, men skulle ikkje forundre meg om fks. Tor har liggandes slikt, og kan kome med mål på dette
Hvor er du

Mvh
Eimund
Eimund
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: DI/APC konvertering
HereiluN506 skrev: TOR!!!
Hvor er du

Men desverre ganske langt unna verkstedet... Rimelig sikker på at jeg har flere slike liggende men det kan ta litt tid før jeg får tatt turen innom verkstedet for å sjekke.
Du kan også bruke blendeskive fra 2.3 turbo M91-93 samt 9000 2.0t M88B-93 (altså med DI)
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Re: DI/APC konvertering
Ja, men en må somsagt file ut monteringshola og senter i skiva ifrå M88b til en eller annen plass på M90 (var eit skille på chassisnummer som eg ikkje huskar), går en for siste halvdel av M90 og opp til M93 er det bolton.Tor N12 skrev:Du kan også bruke blendeskive fra 2.3 turbo M91-93 samt 9000 2.0t M88B-93 (altså med DI)
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 849
- Registrert: 25 jul 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 506
- Navn: Eimund Lunde
- Bil: 96, 97, 99, 900, 9-3, 9-5
- Sted: Sandnes
Re: DI/APC konvertering
Da løste det seg med en skive til 2,3 bestilt fra Saab til den nette sum av kr 235 

Mvh
Eimund
Eimund