Side 1 av 1
DI/APC konvertering
Lagt inn: 25 feb 2012, 03:00
av eiluN506
Hei
Fikk fyr på 99en til Christoffer i kveld. Problemet er bare at den feiltenner og sviver som en gammel båt.
Har brukt triggerhjul fra en og900 2,1 men er litt usikker på om denne har det lille hakket som 9000 har. Noen som vet?
Re: DI/APC konvertering
Lagt inn: 25 feb 2012, 07:47
av Børre N17
Mener bestemt å huske fra de to jeg har konvertert at inj-motorene ikke har det tredje lille hakket som må til. Desverre.
Re: DI/APC konvertering
Lagt inn: 25 feb 2012, 08:49
av Ronny_N169
Du må nok bytte til en DI skive. Du kan lese litt her,
http://forum.saabturboclub.com/viewtopi ... &start=200 Alternativ di skive er vel også fra en 9000 90-91 2,3i.
Re: DI/APC konvertering
Lagt inn: 25 feb 2012, 09:51
av Ingvar N629
Mener du kan modifisere skiva fra 2.1 også. Husker ikke hvilken løsning jeg gikk for da jeg gjorde dette.
Re: DI/APC konvertering
Lagt inn: 25 feb 2012, 10:28
av eiluN506
Takk for svar. Det var vel det jeg mistenkte
Stå opp, Christoffer. Motoren skal ut. Igjen.

Re: DI/APC konvertering
Lagt inn: 25 feb 2012, 10:59
av Ronny_N169
Er det så trangt på en 99 at man ikke klarer å ta av remskiva uten å ta ut motoren?
Re: DI/APC konvertering
Lagt inn: 25 feb 2012, 11:07
av Ove N
eiluN506 skrev:Hei
.... og sviver som en gammel båt.
Sikker på dere ikke har montert sabb motor da?
Hvis du er i tvil

Re: Re: DI/APC konvertering
Lagt inn: 25 feb 2012, 11:28
av chrlund N1759
Ronny_N169 skrev:Er det så trangt på en 99 at man ikke klarer å ta av remskiva uten å ta ut motoren?
Ja. Det er så trangt
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Re: DI/APC konvertering
Lagt inn: 25 feb 2012, 12:24
av eiluN506
Noen som har en reimskive med to lange og ett kort kort hull, som kan måle avstanden mellom det lille hullet og ut til hvert av de store hullene. Og også bredden på det lille hullet

Re: DI/APC konvertering
Lagt inn: 25 feb 2012, 15:25
av Hjelle, N6
Du må vel ha blendarskive ifrå 9000 M90-M93, solenge motoren har DI spelar det inga rolle om det er 2.0 eller 2.3. Var eit skille på M90, skilnaden er vel at senter og skruhola må filast ut litt for å få det til å passe.
Har desverre ikkje ei slik skive liggandes, men skulle ikkje forundre meg om fks. Tor har liggandes slikt, og kan kome med mål på dette

Re: DI/APC konvertering
Lagt inn: 25 feb 2012, 19:41
av eiluN506
Hjelle, N6 skrev:Har desverre ikkje ei slik skive liggandes, men skulle ikkje forundre meg om fks. Tor har liggandes slikt, og kan kome med mål på dette

TOR!!!
Hvor er du

Re: DI/APC konvertering
Lagt inn: 26 feb 2012, 13:16
av Tor N12
eiluN506 skrev:
TOR!!!
Hvor er du

Her
Men desverre ganske langt unna verkstedet... Rimelig sikker på at jeg har flere slike liggende men det kan ta litt tid før jeg får tatt turen innom verkstedet for å sjekke.
Du kan også bruke blendeskive fra 2.3 turbo M91-93 samt 9000 2.0t M88B-93 (altså med DI)
Re: DI/APC konvertering
Lagt inn: 26 feb 2012, 13:46
av Hjelle, N6
Tor N12 skrev:Du kan også bruke blendeskive fra 2.3 turbo M91-93 samt 9000 2.0t M88B-93 (altså med DI)
Ja, men en må somsagt file ut monteringshola og senter i skiva ifrå M88b til en eller annen plass på M90 (var eit skille på chassisnummer som eg ikkje huskar), går en for siste halvdel av M90 og opp til M93 er det bolton.
Re: DI/APC konvertering
Lagt inn: 22 mar 2012, 00:55
av eiluN506
Da løste det seg med en skive til 2,3 bestilt fra Saab til den nette sum av kr 235
