Har en Saab 900 1996 mod, og skal bytte gassfjærer bak. Har ikke spoiler eller visker på bakrute.
Ser at biltema har gassfjær for bagasjelokk med eller uten spoiler. Skjønner jeg da skal kjøpe den uten spoiler, men gjør jeg noen stor tabbe ved å velge den andre? greit å ha litt ekstra push i fjærene nå det er mye snø på bakluka etc.. Eller risikerer jeg at bakluka blir tung å lukke?
takk!
Gassfjær Saab 900 1996 mod
Moderator: Moderatorer
-
- 2.0 bar
- Navn: Tom Hummel
- Bil: Saab 9-3 2.0t 1998, 900S 1995
- Sted: Oslo / Hvaler
Re: Gassfjær Saab 900 1996 mod
Kjenner ikke Biltemas gassfjær, men jeg kjøpte hos Rodin gassfjær for spoiler uten å ha spolier - litt ut fra samme tanke som du har.
Resultatet var at luken går opp for fort opp og avslutter bevegelsen med et dunk, samt at den blir tyngre å lukke.
Men gassfjærene har holdt i snart 10 år og er ikke like aggressive i bevegelsen nå. Imidlertid anbefaler jeg det ikke.
Snøen må du jo fjerne likevel før du skal kjøre. Ikke bruk vindusviskeren til det på klam snø, det blir ofte for tungt å bevege.
Resultatet var at luken går opp for fort opp og avslutter bevegelsen med et dunk, samt at den blir tyngre å lukke.
Men gassfjærene har holdt i snart 10 år og er ikke like aggressive i bevegelsen nå. Imidlertid anbefaler jeg det ikke.
Snøen må du jo fjerne likevel før du skal kjøre. Ikke bruk vindusviskeren til det på klam snø, det blir ofte for tungt å bevege.