Kjøp av 9-3 Cab fra MY 2008 -

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Tomten
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 134
Registrert: 30 jul 2010, 19:40
Medlemsnummer: N2013
Bil: 2006 Saab 9-5 Estate 2.0t
Sted: Norge

Kjøp av 9-3 Cab fra MY 2008 -

Legg inn av Tomten » 06 mar 2012, 12:27

Hei alle!

Jeg holder på å selge min 2006 Saab 9-5 Estate. 0 bruk for stasjonsvogn. Tenkte på (enda) gøyere bil, -tilpasset ungkar 40+/ halvt småbarnsfar.
7-åringen ønsker seg Cab, og det er jo ingen dum idè egentlig :D
Hadde dog egentlig tenkt til å prøve annet merke etter 7 siste år med 93/95, men er jo litt fan da og liker oppgraderingene man kan foreta ala Hjort.
Så er det fint med gode kjøp, når man også taper på eget salg i disse dager.

Er det noen her inne som kan komme med tips om hva jeg spesielt burde se etter for kjøp av Cab f.o.m MY 2008? Vil gjerne ha den nye fronten, vet ikke om det er andre viktige oppdateringer fra dette året? Så blir det vel BioPower som gjelder, så gjerne litt om erfaringer med denne motoren og hvordan den responderer på programvare av forskjellige slag. Motor og automatgear på min 2.0t har vært "bulletproof" og jeg håper også dette gjelder 1,8t(?)

Alle gode tips fra eiere/tidligere eiere og fagfolk mottas med stor takk!

Mvh. Erik
2006 9-5 Estate Vector Sport 2.0t Automatic

Tomten
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 134
Registrert: 30 jul 2010, 19:40
Medlemsnummer: N2013
Bil: 2006 Saab 9-5 Estate 2.0t
Sted: Norge

Re: Kjøp av 9-3 Cab fra MY 2008 -

Legg inn av Tomten » 07 mar 2012, 20:19

Ingen Cabbare her :?:

Mvh. Erik
2006 9-5 Estate Vector Sport 2.0t Automatic

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Kjøp av 9-3 Cab fra MY 2008 -

Legg inn av Ingvar N629 » 07 mar 2012, 21:47

Det meste du finner om SS og SC gjelder jo også caben. Motorene er bra, men tåler ikke "herrejøss"-trim, noe som uansett ikke passer godt i en cab, høres heller ikke ut som du tenker i de baner selv om du vil ha morsom bil. Sekstrinns manuellkassene er F40-kassa som er veldig holdbar, automaten skal også være bra. Understellet er bra, har kjørt diverse 9-3SS og SC, bensin og diesel, og de kjennes veldig stabile og fine ut. Saabsk kjørefølelse og god kommunikasjon mellom fører, vei og bil. Noen karakteristiske "9-3-feil" finnes, men velger du så nytt som MY08 så er nok de fleste småfeilene luket ut. Søk etter tråder om SS og SC som er mer vanlige modeller, og søk gjerne på STCS, der finnes nok mer stoff om disse modellene inkl cab.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Tomten
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 134
Registrert: 30 jul 2010, 19:40
Medlemsnummer: N2013
Bil: 2006 Saab 9-5 Estate 2.0t
Sted: Norge

Re: Kjøp av 9-3 Cab fra MY 2008 -

Legg inn av Tomten » 08 mar 2012, 20:48

Takk for svar :D

Godt å høre at det ikke er noen alvorlige issues med disse! Det holder egentlig for meg å vite dette, -tåler jo "normale" ting, men helst ikke type veivhusvent.tull som på eldre 95`s. Og det kan godt være det holder med den ekstra BioPower effekten for meg. Grisekjører aldri, men liker følelsen av kraft og spenst i bilen. Blitt godt vant og automat/tipt.er nok også et must. Blir jo mest en bruks/cruisebil dette. For evt.banebruk må det bli noe annet :mrgreen:

Mvh. Erik
2006 9-5 Estate Vector Sport 2.0t Automatic

Svar