fikk en heilt forjævling lukt inne og utefor bilen når den står å går.. (lukter surt gammelt manne svette)
og i går begynte jeg å sjekke litt ut av hva dette var for noe, da ser jeg att det er noe oljesøl på eksosannlegget i bakkant av motor..
og det eneste veskenivået som var betydelig mindre enn det skulle være var servo oljen..
så lurer jeg på om det er noen "vanlige" plasser det kan lekke på disse ? kan det være så enkelt som en tetning på banjo skruene eller er det mest sannsynlig att det er en slange som er på tur til å ryke?
servo 9-5 2003
Moderator: Moderatorer
- Paul N1176
- Overload!!!
- Innlegg: 1160
- Registrert: 05 okt 2007, 19:28
- Medlemsnummer: N1176
- Navn: Paul Kristensen
- Bil: MY09 9-3 1,8t + MY03 9-5 2,0T
- Sted: Rognan
servo 9-5 2003
- 03 SAAB 9-5 2,0t Vector estate automat
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
Re: servo 9-5 2003
Har ikke vært borti at slangene eller banjoene plutselig skal løsne, om noen andre ikke har vært å rørt der fra før
Om det skal lekke noen plass, så må det jo være simeringene og da lekker det jo ut på sidene?
Sikker på at det er olje fra servo og ikke fra blokka? Veivhusvent og olje trykks bryter er det første som slår meg.
/ Pål

Om det skal lekke noen plass, så må det jo være simeringene og da lekker det jo ut på sidene?
Sikker på at det er olje fra servo og ikke fra blokka? Veivhusvent og olje trykks bryter er det første som slår meg.
/ Pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Paul N1176
- Overload!!!
- Innlegg: 1160
- Registrert: 05 okt 2007, 19:28
- Medlemsnummer: N1176
- Navn: Paul Kristensen
- Bil: MY09 9-3 1,8t + MY03 9-5 2,0T
- Sted: Rognan
Re: servo 9-5 2003
Det er såpass langt bak på eksosoen att både motor og gear olje har jeg egentlig utelukket.
fryktet først det var gearolje pga den jævlige lukta..
Jeg var borti på sedanen att trykkslangen gikk, men da var det koblingen mellom rør/slange.. Og da skjedd det e ned ett 'brak'
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
fryktet først det var gearolje pga den jævlige lukta..
Jeg var borti på sedanen att trykkslangen gikk, men da var det koblingen mellom rør/slange.. Og da skjedd det e ned ett 'brak'
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
- 03 SAAB 9-5 2,0t Vector estate automat
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: servo 9-5 2003
Olje som kommer fra motoren havner langt bak på eksosen pga fartsvinden.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Paul N1176
- Overload!!!
- Innlegg: 1160
- Registrert: 05 okt 2007, 19:28
- Medlemsnummer: N1176
- Navn: Paul Kristensen
- Bil: MY09 9-3 1,8t + MY03 9-5 2,0T
- Sted: Rognan
Re: servo 9-5 2003
men når jeg starter bilen å rygger den ut av garasjen, lår den gå seg varm så er det like ille..Ingvar N629 skrev:Olje som kommer fra motoren havner langt bak på eksosen pga fartsvinden.
men jeg må få den opp på en bukk så får jeg sjekket litt under...
men som sagt så er det bare servo olje som forsvinner..
- 03 SAAB 9-5 2,0t Vector estate automat
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
Re: servo 9-5 2003
Høytrykk spyler er vel løsninga.. da ser du fort hvor den kommer i fraPaul N1176 skrev:men når jeg starter bilen å rygger den ut av garasjen, lår den gå seg varm så er det like ille..Ingvar N629 skrev:Olje som kommer fra motoren havner langt bak på eksosen pga fartsvinden.
men jeg må få den opp på en bukk så får jeg sjekket litt under...
men som sagt så er det bare servo olje som forsvinner..

Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]