Starteren drar lenge før motoren starter
Lagt inn: 29 apr 2012, 23:00
Hei!
Har en 9-3 Vector 2.2 TID 2003 modell som drar veldig lenge på starteren før motoren starter. Jeg har da veldig lite peiling på bil og vet ikke om dette er rett beskrivelse, men det kan sammenlignes med å starte bilen i 15 minus uten motorvarme... bare det at det er 10-12 plussgrader i lufta.
Har vært på verksted 2 ganger med den for dette problemet.
Første gangen byttet de en glødeplugg som gjengene var ødelagt på og andre gangen fikset de en dårlig kobling mellom noen sensorer og hjernen i bilen.
Har vært og hørt med de igjen nå og fikk da høre at de hadde et par andre biler med samme motor som har samme problem og at de skulle teste noe på disse før de ga et svar på hva som kunne være problemet, men at hvis de ikke fikk noe positivt ut av dette ville prøve å bytte dysepakninger. Hva de testet på de andre bilene sa de ikke noe spesifikt om, men de sa at det hadde noe med reléstyringer til noen sensorer.
Som dere sikkert forstår er jeg helt 100% blank på bil og bilmotor, så hvis det er noen setninger her som ikke gir mening på noen som helst måte så får dere spørre så skal jeg prøve å formulere det mer riktig.
Noen her som har noen formening om hva som kan feile min kjære saab?
- Kim Roger -
Har en 9-3 Vector 2.2 TID 2003 modell som drar veldig lenge på starteren før motoren starter. Jeg har da veldig lite peiling på bil og vet ikke om dette er rett beskrivelse, men det kan sammenlignes med å starte bilen i 15 minus uten motorvarme... bare det at det er 10-12 plussgrader i lufta.
Har vært på verksted 2 ganger med den for dette problemet.
Første gangen byttet de en glødeplugg som gjengene var ødelagt på og andre gangen fikset de en dårlig kobling mellom noen sensorer og hjernen i bilen.
Har vært og hørt med de igjen nå og fikk da høre at de hadde et par andre biler med samme motor som har samme problem og at de skulle teste noe på disse før de ga et svar på hva som kunne være problemet, men at hvis de ikke fikk noe positivt ut av dette ville prøve å bytte dysepakninger. Hva de testet på de andre bilene sa de ikke noe spesifikt om, men de sa at det hadde noe med reléstyringer til noen sensorer.
Som dere sikkert forstår er jeg helt 100% blank på bil og bilmotor, så hvis det er noen setninger her som ikke gir mening på noen som helst måte så får dere spørre så skal jeg prøve å formulere det mer riktig.
Noen her som har noen formening om hva som kan feile min kjære saab?
- Kim Roger -