Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.
Moderator: Moderatorer
-
renate
- Innlegg: 14
- Registrert: 09 apr 2012, 14:47
Legg inn
av renate » 10 mai 2012, 13:16
Hei

Har funnet ut at bilen min har alt for høy amul- verdi. Har lest på forumet at dette kan skyldes lmm og falskluft, men jeg har sjekket begge deler uten hell. Er det flere ting/feil som kan gjøre at amul verdien er for høy? Kan dårlig turbo gi utslag?

-
Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Legg inn
av Ingvar N629 » 10 mai 2012, 13:40
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
Pål N526
- MAX BOOST
- Innlegg: 3615
- Registrert: 19 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 526
Legg inn
av Pål N526 » 11 mai 2012, 09:25
Du kan prøvebytte LMM(luftmassemåler) og se om det endrer seg.
Har du trykktestet systemet? Søk på forumet da det ligger noen emner ang. det
/ Pål
-
renate
- Innlegg: 14
- Registrert: 09 apr 2012, 14:47
Legg inn
av renate » 11 mai 2012, 15:15
Har prøve byttet uten hell. Har også trykktestet, men lurer på om jeg må få noen til å gjøre det for meg. Hvis det kun er lmm og falskluft som gir høy amul-verdi, har jeg vell ikke fått trykktestet riktig da :/
-
Pål N526
- MAX BOOST
- Innlegg: 3615
- Registrert: 19 mar 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 526
Legg inn
av Pål N526 » 11 mai 2012, 15:25
renate skrev:Har prøve byttet uten hell. Har også trykktestet, men lurer på om jeg må få noen til å gjøre det for meg. Hvis det kun er lmm og falskluft som gir høy amul-verdi, har jeg vell ikke fått trykktestet riktig da :/
Det kan være mye annet også, men en fordel å starte med det enkleste
