Jeg har en 02 93 2.0l turbo, som har slått seg litt vrang.
Min kone kjørte den til jobb i går - en tur på ca 20 min. Ca. hundre meter fra parkeringsplassen daua bilen i en rundkjøring. "Den bare stoppet" i følge henne. Hun forklarer videre at hun prøvde å starte den igjen, men det gikk ikke. Men så merket hun at hun kunne "kjøre" den ved å holde tenningsnøkkelen på "start" - så da gjorde hun det, og fikk ihvertfall bilen bort på parkeringen, der den forsåvidt står godt.
Jeg var nede nå nettopp for å ta en liten sjekk, men ble ikke stort klokere. Jeg plugga i en OBD2-scanner, som gav meg null feilkoder. Når jeg vrir på nøkkelen, så er det tre lamper som ikke slukker slik de skal før start - "varseltrekantlampen" (den som lyser når brekket er på), batterilampen og oljelampen. Gir dette noen indikasjon på hva som kan være galt? Når jeg prøver å starte, høres det ut som om motoren/startmotoren drar en "halv runde" før ingenting mer skjer.
Jeg fikk et tips om at det kunne være drivreima, så jeg titte ned i motorrommet. Jeg skal ikke late som jeg har peiling engang, hehe, men jeg fant en reim på venstre side av motoren. Denne så helt fin ut, og passe stram.
Er det noen entusiaster som har noen tips om hva som kan være galt her? Jeg må si jeg begynner å bli mektig lei denne bilen - den har kosta meg alt for mye penger de fire årene jeg har hatt den