vifte(Flex a lite) Ng900 "løst"

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
bullit87
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 658
Registrert: 04 mar 2010, 22:33
Medlemsnummer: n1873
Navn: kristoffer
Bil: Saab 900R
Sted: Toten
Kontakt:

vifte(Flex a lite) Ng900 "løst"

Legg inn av bullit87 » 20 jun 2012, 21:14

http://www.flex-a-lite.com/auto/trimlin ... -99820.pdf
Men skjønner meg ikke på tegningen som fulgte med. og ossen det skulle liksom passe overens med hull og skruer osv
Noen som har litt veileding ossen framgangs måten er?
Sist redigert av bullit87 den 23 jun 2012, 09:01, redigert 3 ganger totalt.

eiluN506
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 849
Registrert: 25 jul 2005, 01:00
Medlemsnummer: 506
Navn: Eimund Lunde
Bil: 96, 97, 99, 900, 9-3, 9-5
Sted: Sandnes

Re: Monterings instruks på vifte(Flex a lite) Ng900 Ønskes

Legg inn av eiluN506 » 20 jun 2012, 21:25

Det er en universalvifte som festes vha medfølgende plaststrips/skruer rett gjennom radiatorens kjøleribber.
Mvh
Eimund

Brukeravatar
bullit87
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 658
Registrert: 04 mar 2010, 22:33
Medlemsnummer: n1873
Navn: kristoffer
Bil: Saab 900R
Sted: Toten
Kontakt:

Re: Monterings instruks på vifte(Flex a lite) Ng900 Ønskes

Legg inn av bullit87 » 21 jun 2012, 16:03

eiluN506 skrev:Det er en universalvifte som festes vha medfølgende plaststrips/skruer rett gjennom radiatorens kjøleribber.
yepp da prøver jeg det 8) thanks:) Og en ting til på den orginale Vifta mi tenkte jeg og klippe av Ledninghode Og bruke den på den nye vifta. hvilket farge på ledninge er - og + på den orginale Vifta? det er en som er grønn og en som er svart? er grønn + og svart minus?
Sist redigert av bullit87 den 21 jun 2012, 18:16, redigert 1 gang totalt.
M96 Saab 900 turbo, sommerbilprosjekt
http://www.garaget.org/bullit87

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Re: Monterings instruks på vifte(Flex a lite) Ng900 Ønskes

Legg inn av Pål N526 » 21 jun 2012, 17:15

Mål.


/ pål
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
alex_ander3@hotmail.com
MAX BOOST
Innlegg: 3943
Registrert: 28 apr 2003, 01:00
Medlemsnummer: 189
Navn: Alexander A.
Sted: Drammen

Re: Monterings instruks på vifte(Flex a lite) Ng900 Ønskes

Legg inn av alex_ander3@hotmail.com » 21 jun 2012, 22:33

bullit87 skrev:http://www.flex-a-lite.com/auto/trimlin ... -99820.pdf
Men skjønner meg ikke på tegningen som fulgte med. og ossen det skulle liksom passe overens med hull og skruer osv
Noen som har litt veileding ossen framgangs måten er?
Tror det er flex a lite jeg har på 900n. Har du kjøpt deg blåse eller sugevifte? Som skrevet over tar du bare plaststripsene igjennom kjøleribbene.
1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen

//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12866
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Monterings instruks på vifte(Flex a lite) Ng900 Ønskes

Legg inn av Ingvar N629 » 22 jun 2012, 07:24

Jeg regner med at grunnen til bytte av vifte er dårlig plass, en turbo eller noe varme rør som ligger langt fram i motorrommet. Hvis du fjerner original plastkåpe og vifte, og kun fester en slik flat vifte, så er det ikke bra. Hvis du i tillegg har et grenrør og en stor turbo stående nært radiatoren uten skjerming, så sliter du. Husk at originalt så er plastkåpa bak radiatoren utformet for at all lufta skal passere gjennom vifta, for at hele radiatoren skal få kjøling. Monterer du kun en flatvifte så vil du kjøle akkurat så stort areal av radiatoren som det vifta dekker, når du ikke har fartsvind.
Pass også på å skjerme varme deler med varmeskjold, spesielt om du bruker et grenrør i svartstål eller rustfritt, varmebandasje eller ikke, de greiene stråler mye varme. Det merkes veldig godt på temperaturen om man har varmeskjold eller ikke.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Svar