Heisann alle Saab entusiaster!
Jeg er ikke den personen med størst teknisk kunnskap og trenger hjelp til noe her.
Jeg har kjøpt meg en NG 900 2.0 Turbo som overskriten sier, med en B204l motor, men den trenger ny blokk.. Også har jeg en delebil med 2.0 UTEN turbo, så mitt spørsmål til alle dere hjelpsomme ute der er om blokka fra den UTEN turbo kan brukes på den MED turbo?? Og om det er noen forskjell i kompresjonen på disse, eller noen andre ting jeg burde se opp for.
Har også en 2.0 turbo motor fra Saab 9000 fra 1992, kan blokka der evt brukes??
Takker for svar på forhånd
NG 900 2.0 turbo
Moderator: Moderatorer
-
- Innlegg: 2
- Registrert: 27 okt 2010, 13:45
- Navn: Runar
- Bil: Saab NG900 2.0T 230hk, 99 GL
- Sted: Valdres
NG 900 2.0 turbo
900 2.0t 230hk 95'
900 2.0 096'
900 2.0t 90' under restaurering
9000 2.3 CSE 92'
99 GL 83' Strøken
900 2.0 096'
900 2.0t 90' under restaurering
9000 2.3 CSE 92'
99 GL 83' Strøken
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: NG 900 2.0 turbo
Ingen av blokkene kan uten videre brukes.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- Innlegg: 2
- Registrert: 27 okt 2010, 13:45
- Navn: Runar
- Bil: Saab NG900 2.0T 230hk, 99 GL
- Sted: Valdres
Re: NG 900 2.0 turbo
Okei, da får en kjøpe brukt motor. Takk for kjapt svar!
900 2.0t 230hk 95'
900 2.0 096'
900 2.0t 90' under restaurering
9000 2.3 CSE 92'
99 GL 83' Strøken
900 2.0 096'
900 2.0t 90' under restaurering
9000 2.3 CSE 92'
99 GL 83' Strøken