Side 1 av 1
Demontering av drivknuter
Lagt inn: 17 jul 2012, 01:51
av Jenskp
Hei!
Har en case igjen (og det kommer sikkert flere!), skulle begynne med å ta ut drivknutene på begge sider idag, men ble stående fast. Hva er enkleste måte for å få ut disse? Kunne ikke se helt logisk hvilke skruer som måtte løsnes for å kunne frigjøre selve drivknuten.
Bilde 1:
Bilde 2:
Har merket skruene med piler på de to forskjellige bildene. Hvem må jeg løsne?

Re: Demontering av drivknuter
Lagt inn: 17 jul 2012, 07:56
av Ingvar N629
Jeg tar vekk de to boltene du har grønn pil på, pluss skrur av kaliperne og løsner ABS-kontaktene i motorrommet og drar ledningene ut i hjulhuset. Da får du akkurat nok å gå på til å banke ut medbringerne og vippe de unna. Slik synes jeg det er minst jobb, men du kan selvsagt løsne mer og få mer rom å gå på.
Re: Demontering av drivknuter
Lagt inn: 17 jul 2012, 09:39
av Jenskp
Da er det nok det som blir løsningen. Prøvde på det igår, men de boltene satt noe inni h... Blir lengre arm på skralla idag!
Re: Demontering av drivknuter
Lagt inn: 17 jul 2012, 09:41
av Ingvar N629
Du kan sikkert bytte dempere også, ser ut til at de som sitter der er de samme som bilen forlot fabrikken med i 2000. Og da er de garantert svært utslitt nå!
Re: Demontering av drivknuter
Lagt inn: 18 jul 2012, 01:12
av Jenskp
Det er en mulighet. Disse har nok sett sine bedre dager.
Med det samme, når jeg skal av med bremsekalipprene. Skal jeg skru løs boltene og umbracoskruene (merket med henholdsvis grønne og røde piler) for å få ut bremsekalipperen som en "hel" enhet?

Re: Demontering av drivknuter
Lagt inn: 18 jul 2012, 09:44
av Ingvar N629
Holder å skru ut de med grønne piler, da er kaliperen løs. Heng den opp i fjæra eller noe med strips e.l. slik at den ikke henger i bremseslangen.
Re: Demontering av drivknuter
Lagt inn: 18 jul 2012, 10:41
av Jenskp
Supert! Da ordner dette seg
