Side 1 av 1
Priser??+Trim råd!
Lagt inn: 25 nov 2004, 11:49
av Reaper
Jeg lurte på om noen kunne (veit) noen ca priser på dette?
Har en 900 85m 2.0 gasser.. Som jeg vil ha til og gå litt bedre!:p Hva slaks gassere bør jeg evnt bruke hvis jeg setter på Dobbele?
-Trimkam
-Effektanlegg
-K&N filter
-Gassere, med manifold (weber\strømberg?) Noen tips gjerne!
Hvis noen har noen tips si gjerne ifra
Mvh Thomas
Lagt inn: 25 nov 2004, 12:47
av Kristian N70
Har ingen konkrete råd til deg utover det du selv har sagt, men jeg tror det vil koste deg en god del mer enn det smaker.
En gammel forgassersuger skal det vel forholdsvis mye arbeid til for å få den store effekten.
Da vil det være bedre å legge de penga i en turbomotor eller turbobil. (synes jeg da...)
Kristian
Lagt inn: 25 nov 2004, 13:08
av Trond N47
Filter og sportsavgass hjelper alltid litt. Doble gassere fra SAAB var såvidt jeg husker alltid dårlig synkroniserte og kranglete, samt at de brukte mye bensin. Ville derfor seriøst vurdert å bygge om til injection. Ikke så skremmende mye arbeid og bra resultater. 118 hk, 125 med sportfilter og -eksos, bedre bunndrag, bedre kaldstart, lavere forbruk.
Ville heller gått for en Weber enn doble forgassere. Vet om endel med Volvo som bytter til Weber på 2- og 700 med godt resultat. Forgasserne er ganske like og en 2,3 liters Volvo trimmes fra 112 til 140 hk med Weber. Mulig du må ha nytt innsug som passer. Trimkam er vel litt overkill på en slik bil, da bytter du heller til en T8 motor og får mye mer moro. Sugemotorer suger!
Lagt inn: 25 nov 2004, 13:27
av Jon Magnus N251
Trond N47 skrev:Sugemotorer suger!
Word!

Lagt inn: 25 nov 2004, 13:29
av Øyvind
Det går ann å få tak i en del brukte deler fra Sverige, der borte driver de og trimmer litt fro bilkross.
Feks.
http://www.blocket.se/view/3529946.htm? ... c=1&city=0
Lagt inn: 25 nov 2004, 15:36
av cirkus saab
er det mye jobb og bygge om til injection fra en sugemotor?
Lagt inn: 25 nov 2004, 15:37
av Johnny
Hvis den 900-en du har er et bra objekt, ville jeg ha kjøpt meg en komplett turbobil fra Sverige(evt. Norge) og bygd om. Trimmet bil er ålreit det, men du får mer valuta med turbo. Dessuten så kommer du ganske sikkert billigere ut av det.
NB: Det aller greieste kan gjerne være å kjøpe seg en fiks ferdig turbobil!
Mvh
Johnny
Lagt inn: 26 nov 2004, 12:49
av Trond N47
Ombygging til i krever nytt innsug mm og ny bensintank. Ikke så mye jobb, og deler får du ta i på skroten. Sørg for å finne en i som har gått kort og krasjet pent. Ta gjerne kontakt for hjelp og tips!
Ombygging til turbo krever også ny motor, og da kan du komme bedre ut av det med å bytte til en turbobil. Du får jo tak i gamle turboer til under 10' kr.
Lagt inn: 26 nov 2004, 13:28
av Gjest
for å få noe nevneverdig mer ut av en sugemotor må du nok til med porting og øking av kompresjon+trimmkam..... avbalangsering er også noe en bør tenke på når en trimmer... problemet med sugemotor når man skal trimme er ofte det at man kan ende opp med en bil som er nesten umulig eller veldig "krevende" å kjøre.... i tilleg så koster det så mange penger å bygge en sugemotor at en får billigere hester ved og bygge om til turbo.... ihvertfall hvis en skal ha noe mer enn 5 hk......
når en trimmer en sugemotor vil også bensinforbruket som oftest gå opp kraftig.....
tenk på dette før du begynner å trimme....
Lagt inn: 26 nov 2004, 20:53
av alex_ander3@hotmail.com
ville byttet til en turbomotor!!!
men hvis ikke du vil det, ville jeg satset på en trimkam. Selv om det koster mer enn det smaker
avbalansering trenger du ikke.
Lagt inn: 28 nov 2004, 23:31
av Gjest
liker du at det er en ca 20-30kg som vil prøve og komme seg ut av motoren din ved 6000rpm du a? liker ikke jeg...
avbalangserer du hjula dine foressten?
Hvor for det i tilfellet?