Da har jeg fått dommen, verkstedet her oppe mente den det var lambda 2 som var gåen og at den gikk litt magert (lugger litt ved pådrag osv). Dessuten var det noen foringer på venstre side bak som var slitt og bakdemperne var modne for bytting. I tillegg anbefalte de en 4-hjulskontroll siden dekkene var skeivt slitt.
Snakket med selger igjen, som fortsatt mente det var EGR og ikke trodde særlig på at det var lambda, men de skulle se om de hadde lambda på en delebil de hadde.

.. Slitne dempere og foringer mente de jeg måtte regne med. Greit nok det på en 10 år gammel bil, men man har jo visse forventninger til en bil som er levert av saabforhandler og merkeverksted med 3mnd bruktbilgaranti.
2002mod 2,3t vector estate, mangler xenon og fullskinn(bare delskinn), AS1, ellers meste av utstyr. I tillegg til ovennevnte er sommerdekk slitt, lakken er ikke spes bra, noe riper og parkerings bulker, 175kkm på tellern, noe rust hist og pist. Hva mener dere bilen er verdt? (v-husvent ble bytta på i 2007 på 87kkm eller noe). Sjøl har jeg lite erfaring med 9-5 så vet ikke hva man bør forvente!
Runar