Side 1 av 1
LPG drift og chiptrim
Lagt inn: 04 aug 2012, 20:56
av Trope
Har nylig kjøpt en Saab 9-5 2,0t 150hk med gassdrift.
Ønsker å øke effekten noe da 150 hestereren virker noe slapp.
Vet at med steg1 kan effekten økes til 210hk for under 3000kr, men fordamperen til gassanlegget er på max 135kw det vil si 185hk.
Kan effekten økes til 185hk eller må fordamperen byttes for å takle minimum 210hk.
Re: LPG drift og chiptrim
Lagt inn: 05 aug 2012, 01:05
av serdru09
Den må vel skiftes. Da denne kommer vel ikke til å gi nok gass ved 210hk. Men du kan jo sikkert øke til f.eks. 180hk.

Re: LPG drift og chiptrim
Lagt inn: 05 aug 2012, 10:02
av Børre N17
Det sikreste er å kontakte leverandør/montør av anlegget før trimming for å være sikker på hva som er mulig.
Hva slags anlegg har du?
Re: LPG drift og chiptrim
Lagt inn: 05 aug 2012, 20:38
av Trope
Har hvert i kontakt med leverandør og fordamperen kan levere max 135kw.
Det er et Prins VSI sekvensielt anlegg spesielt tilpasset for turbomotor.
Jeg ønsker i utgangspunktet minst mulig inngrep, men ønsker noe mer effekt.
Tror 180-185hk holder da slipper jeg å bytte fordamperen og eventuelt dysene.
Har hørt om et chipsett hvor motoren har normalt 150hk men ved å trykke inn en knapp endres motorstyringen til 210hk.
Ulempen med dette er at gassanlegget må slås av og at en må kjøre på bensin ved 210hk.