blå / kvit røyk fra eksos
Moderator: Moderatorer
blå / kvit røyk fra eksos
hei igjen... bilen min har stått på verksted lenge nå. har blitt skifta topp pakning toppen er plan slipet. helt ny turbo i bilen også nå. men den røyker og herjer ennå. helt for ******* røykla hele veien når jeg skulle prøve den. bilen sviver helt fint og røyker lite på tomgang. noen ideer?? røyker har godt i fra og være helt hvit til litt mer blå.
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Innlegg: 1715
- Registrert: 24 jul 2011, 13:47
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Re: blå / kvit røyk fra eksos
olje i Intercooler?
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
Re: blå / kvit røyk fra eksos
hmmm alldri tenkt på. men er det muliog kjøre bilen?
Re: blå / kvit røyk fra eksos
Rettelse. røyken kommer bare etter jeg har hatt bilen rundt 4000 rmp, altså akslerert. så holder den seg der til bilen har stått i 10 min, og er røyk fri igjen, helt til akselarsjon igjen.
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: blå / kvit røyk fra eksos
Feilkoblet veivhusventilasjon eller defekt enveisventil til veivhusventilasjon, er det første jeg ville ha sjekket.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Dopus
- 2.0 bar
- Innlegg: 529
- Registrert: 15 mar 2007, 23:28
- Bil: 9-5 2.0T stg2 Bilste lesjofors
- Sted: Haugalandet
Re: blå / kvit røyk fra eksos
Hvis du har hatt skikklig turbohavari så kan det ligge ganske mye olje igjen i intercooleren....been there done that...hehe. Kan være at det ligger olje i intercooler og rør som blir dratt inn i forbrenningen når ladetrykket øker . Første jeg ville ha sjekket i hvertfall. Intercooleren er ikke så veldig vansklig å ta ut av bileh heller. brukte felgrens og spylerslange for deretter å la den tørke noen dager...Ble i hvertfall rein...og ingen røyk fra eskosen.
Saab 9-5 2.0T SE 2001modell
2,5"catback eksos og sportsfilter
Bilstein Sport og Lesjöfors senkefjærer
speedparts steg 2
http://www.garaget.org/?car=138459
2,5"catback eksos og sportsfilter
Bilstein Sport og Lesjöfors senkefjærer
speedparts steg 2
http://www.garaget.org/?car=138459