Side 1 av 1
V8,Trionic og turbo?
Lagt inn: 19 sep 2012, 13:23
av Helge
Funderer på å bygge en V8 med twinturbo.
Ikke en racerbil, men en driftsikker motor med mye moment som skal sitte i en Land Rover.
Ser jo noen bruker Trionic på andre biler enn Saab, men er det i det hele tatt mulig å få dette til å virke på en V8?
Re: V8,Trionic og turbo?
Lagt inn: 19 sep 2012, 13:33
av Ingvar N629
Finnes lettere ting man kan finne på, gitt...
Re: V8,Trionic og turbo?
Lagt inn: 19 sep 2012, 13:47
av Paradigm N558
Ingvar N629 skrev:Finnes lettere ting man kan finne på, gitt...
Det var et dårlig svar Ingvar

Re: V8,Trionic og turbo?
Lagt inn: 19 sep 2012, 15:01
av Helge
He, he....
Må alt være så lett da.

Re: V8,Trionic og turbo?
Lagt inn: 19 sep 2012, 15:30
av na_X
Tror kanskje megaskvett eller haltech hadde vært enklere, da dette har det klart for V8-er med tanke på fuel og slikt..
Re: V8,Trionic og turbo?
Lagt inn: 19 sep 2012, 15:44
av Helge
Jeg er klar over at det er enklere.
Men ting koster penger. Og jeg har jo opptil flere komplette Trionic liggende.
Og det hadde jo vært kult å få det til å virke.
Men sannsynligvis er det ikke gjort før. Og kanskje ikke mulig heller.
Re: V8,Trionic og turbo?
Lagt inn: 19 sep 2012, 15:55
av na_X
Alt er jo mulig, men som sagt så koster det både tid og penger..
Ja, også krever det at noen har kunnskap innenfor området som utfører det da.
Re: V8,Trionic og turbo?
Lagt inn: 19 sep 2012, 16:00
av Ingvar N629
Du kan jo kanskje kjøre to sett Trionicsprut, ett pr bank. Må nok jukse til tenningsrekkefølgen for å få det til. Tungvint å mappe, men skal vel gå.
Re: V8,Trionic og turbo?
Lagt inn: 19 sep 2012, 16:11
av Pål N526
V6 er vel lettere?
/ d
Re: V8,Trionic og turbo?
Lagt inn: 19 sep 2012, 16:50
av Ingvar N629
Hvordan ser veiva ut? Om alle sylindrene i én bank ligger i samme veivplan så skal det funke å kjøre dobbelt opp. Begge veivakselgiverne kan bruke samme triggerhjul men må plasseres ulikt. Dra tennkabler mellom tennkassetter og plugger. Du må kjøre separate innsug og spjeld til hver sylinderbank hvis du skal kjøre T7. Må også programmere vekk startsperresekvensen hvis du skal bruke T7.
T5 er enklere men T7 vil gi mye bedre respons og kjørbarhet hvis du får alt dette til å spille på lag.