Ladetrykk OG900 T8
Lagt inn: 29 okt 2012, 21:01
I og med at jeg aldri har vært i nærheten av en T8 som er 100% frisk, så dukker det opp noe spørsmål i forhold til turbotrykk.
Det første er, hvor langt opp på skalaen skal nåla bevege seg ved henholdsvis grunntrykk og fult trykk?
Ved grunntrykk kom jeg i utgangspunktet 2mm inn på det gule feltet, og ca midt på med APC innkoblet.
Jeg kjørte en rask tur med wastegate frakoblet bare for å teste, og da lada den godt inn i det gule feltet.( ikke fult pådrag da selvfølgelig)
Jeg stramma wastagatestaget en hel runde, nå ender jeg ca4mm inn i det gule feltet på gunntrykk og nesten til det oransje feltet med APC innkoblet. Probleme er bare at nå har jeg ca 6mm forspenn på wastegate, noe som er nesten doblet så mye som det skal være i følge verkstedhåndbok.
Hvordan skal dette være når alt er i orden? Bilen er forresten en M87 T8 og APC har nr. 7524119 om det har noe å si. EGR og er også blokkert mellom innsug og ventil.
Neste steg i prosessen er å skaffe tak i gradert måler og sjekke hva trykket egentlig ligger på.
Det første er, hvor langt opp på skalaen skal nåla bevege seg ved henholdsvis grunntrykk og fult trykk?
Ved grunntrykk kom jeg i utgangspunktet 2mm inn på det gule feltet, og ca midt på med APC innkoblet.
Jeg kjørte en rask tur med wastegate frakoblet bare for å teste, og da lada den godt inn i det gule feltet.( ikke fult pådrag da selvfølgelig)
Jeg stramma wastagatestaget en hel runde, nå ender jeg ca4mm inn i det gule feltet på gunntrykk og nesten til det oransje feltet med APC innkoblet. Probleme er bare at nå har jeg ca 6mm forspenn på wastegate, noe som er nesten doblet så mye som det skal være i følge verkstedhåndbok.
Hvordan skal dette være når alt er i orden? Bilen er forresten en M87 T8 og APC har nr. 7524119 om det har noe å si. EGR og er også blokkert mellom innsug og ventil.
Neste steg i prosessen er å skaffe tak i gradert måler og sjekke hva trykket egentlig ligger på.