Side 1 av 1
Forskjell på B205E 150hk og 192hk
Lagt inn: 22 nov 2012, 20:23
av Saab_9-5
Jeg har en 9-5 2.0 Turbo B205E motor med 192Hk. Hva er egentlig forskjellen på denne og 150hk versjonen? Går utifra at motor er lik, og at det er kun snakk om elektronikk som er forskjellig.
Er det mulig å skaffe chip til denne typen? Eller vil det være unødvendig da den har 42hk mer en "orginalt"
Har ikke sett noen andre 9-5 med denne motoren.
Re: Forskjell på B205E 150hk og 192hk
Lagt inn: 22 nov 2012, 20:53
av Helge
Kun software som er forskjell.
Og det er solgt endel av dem i Norge.
Re: Forskjell på B205E 150hk og 192hk
Lagt inn: 22 nov 2012, 23:43
av Pål N526
Var det ikke no dysebytte inni bildet på de første mod?
/ Pål
Re: Forskjell på B205E 150hk og 192hk
Lagt inn: 22 nov 2012, 23:46
av Ingvar N629
Til B205E MY98-00 fikk man originaltrim både med og uten dysebytte.
Re: Forskjell på B205E 150hk og 192hk
Lagt inn: 23 nov 2012, 10:17
av Pål N526
Ingvar N629 skrev:Til B205E MY98-00 fikk man originaltrim både med og uten dysebytte.
Japp, for de grønne var ikke mye overdimensjonert

Re: Forskjell på B205E 150hk og 192hk
Lagt inn: 23 nov 2012, 10:33
av Ingvar N629
Pål N526 skrev:Ingvar N629 skrev:Til B205E MY98-00 fikk man originaltrim både med og uten dysebytte.
Japp, for de grønne var ikke mye overdimensjonert

Kan tyne ut 200 på de... men da er det virkelig slutt og.. Det festlige er jo at noen trimfirma har levert trim som skal gi over 200 hk til 2,0t med grønne dyser, Nordic har på de jeg har sett klemt BTRen men det er det ikke alle som har. Så har man en slik bil og skal bytte software, så må man sjekke
1) om det er grønne eller røde dyser
2) om BTR er klemt for å øke bensintrykket