Skiftet batteri og får ikke startet bilen ?
"Steering Lock malfunc" eller på godt norsk "Startsperre" antar at den ikke gjenkjenner nøkkel etter at jeg slo av 12v spenninga.
Spurte på delelager om jeg ville få problemer med bytte av batteri og fikk svar, NEI skal ikke være noe problem.
Ser på nettet at der er flere referanser til Tech 2 som betyr at bilen må på verksted for tilkobling til servise PC, utrolig irriterende.
Noen som har noen tips for å løse dette uten å taue den til verksted ?
Batteri bytte 2007 Saab 9-3 1,9TDI Vector
Moderator: Moderatorer
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Innlegg: 1715
- Registrert: 24 jul 2011, 13:47
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Re: Batteri bytte 2007 Saab 9-3 1,9TDI Vector
I WIS står det at bilen må kjøres i minst 7km/t etter batteribytte for å få rattlåsen til å virke korrekt, men du får ikke start engang, så det blir nok vanskelig. Prøvd å koble av batteriet igjen? og la bilen stå uten strøm en stund, for så å prøve på nytt?
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
Re: Batteri bytte 2007 Saab 9-3 1,9TDI Vector
Å nei, har prøvd det også. Har vært i kontakt med verksted og de forteller meg at det ikke skulle ha vært noe problem. Må nok på verksted og ble også fortalt at de må ha begge nøklene for reprogrammering
- Kristian N2215
- Overload!!!
- Innlegg: 1715
- Registrert: 24 jul 2011, 13:47
- Medlemsnummer: N2215
- Navn: Kristian
- Bil: MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04
- Sted: Asker, Drammen, Eidsvoll
Re: Batteri bytte 2007 Saab 9-3 1,9TDI Vector
Såppas ja... Skal ikke være lett å gjøre noe selv på disse moderne bilenejvindvik skrev:Å nei, har prøvd det også. Har vært i kontakt med verksted og de forteller meg at det ikke skulle ha vært noe problem. Må nok på verksted og ble også fortalt at de må ha begge nøklene for reprogrammering
MY05 9⁵ Vector 2.0t Td04 Kombi Automat
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
-Har Tech2 og eberspächer diagnoseverktøy.
- vaernes N1256
- Innlegg: 24
- Registrert: 09 mar 2008, 23:30
Re: Batteri bytte 2007 Saab 9-3 1,9TDI Vector
Sikkert prøvd dette allerede, men etter strømbrudd må jeg trykke tre ganger på lås-opp knappen før jeg kan starte bilen med nøkkelen.
Fant du ut hva som var galt?
Fant du ut hva som var galt?
Runar Valheim Værnes
2008 9-3 Aero TTiD Sportcombi, pepper green, turbo X 19" +++ stor bilstereo
1999 9-5 2.0t SE (solgt)
2008 9-3 Aero TTiD Sportcombi, pepper green, turbo X 19" +++ stor bilstereo
1999 9-5 2.0t SE (solgt)
- Aleks-ander_N948
- MAX BOOST
- Innlegg: 2038
- Registrert: 18 jan 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N948
- Navn: Aleksander
Re: Batteri bytte 2007 Saab 9-3 1,9TDI Vector
Hadde du batteriet ute over lengre tid?
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt
-
- Innlegg: 8
- Registrert: 02 des 2016, 20:58
- Navn: Remy Andre Hatlebakk
- Bil: 2008 Saab 9-3 SC 1,9 TID
Re: Batteri bytte 2007 Saab 9-3 1,9TDI Vector
Låner denne gamle tråden da jeg har kommet borti et tilsvarende problem.
Det hele startet med at jeg tok av begge batteripolene pga. at jeg skulle ut med starteren.
Da starteren var montert, og etter at batteriet var tilkoblet igjen ville ikke bilen starte. (batteri har vært frakoblet over 24 timer)
Nå fungerer starteren min, men motoren vil ikke ta etter det engang.
Jeg kan kinne i 15-20 sekunder uten at den vil starte..
Har lest av feilkoder, og der får jeg frem feil på "engine oil pressure switch circuit" og "Crankshaft position sensor circuit" + noen bus feil, men de blir borte etter sletting av feil, og kommer ikke tilbake før jeg har prøvd å starte. (ved et lengre forsøk, og at batterispenningen faller kraftig)
Har også prøvd med startkabler fra annen bil for å være sikker på at det er nok spenning, men funket ikke.
Det som jeg tenker på nå, er om det kan være startsperre eller noe sånt ?
Også lagt tilmerke at selv om jeg prøver å starte dieselvarmeren, så får jeg ikke lov (kommer kun et "pip" fra bilen)
tips mottas gjerne
Redigert :
Fant feilen... pluggen til veivakselsensoren hadde hoppet av uten at jeg var klar over det.
Det hele startet med at jeg tok av begge batteripolene pga. at jeg skulle ut med starteren.
Da starteren var montert, og etter at batteriet var tilkoblet igjen ville ikke bilen starte. (batteri har vært frakoblet over 24 timer)
Nå fungerer starteren min, men motoren vil ikke ta etter det engang.
Jeg kan kinne i 15-20 sekunder uten at den vil starte..
Har lest av feilkoder, og der får jeg frem feil på "engine oil pressure switch circuit" og "Crankshaft position sensor circuit" + noen bus feil, men de blir borte etter sletting av feil, og kommer ikke tilbake før jeg har prøvd å starte. (ved et lengre forsøk, og at batterispenningen faller kraftig)
Har også prøvd med startkabler fra annen bil for å være sikker på at det er nok spenning, men funket ikke.
Det som jeg tenker på nå, er om det kan være startsperre eller noe sånt ?
Også lagt tilmerke at selv om jeg prøver å starte dieselvarmeren, så får jeg ikke lov (kommer kun et "pip" fra bilen)
tips mottas gjerne
Redigert :
Fant feilen... pluggen til veivakselsensoren hadde hoppet av uten at jeg var klar over det.
2008 Saab 9-3 SC 1,9 TID Vector