Hvaslags trim b?r en velge til 9-5?
Moderator: Moderatorer
Hvaslags trim bør en velge til 9-5?
Hvaslags trim bør en velge til 9-5? Veit at speedparts selger noe de kaller steg 1 og ppc. Pcc er vel en boks som man kan kobble på dataen og laster ned ny programvare til bilen.
Hva er å annbefale??
Hilsen en som kunne tenke seg litt mer effekt fra 9-5en sin
Hva er å annbefale??
Hilsen en som kunne tenke seg litt mer effekt fra 9-5en sin
- Orjan N235
- 2.0 bar
- Innlegg: 533
- Registrert: 16 sep 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N235
- Sted: Klæbu/Trondheim
Her er noen, men jeg er i tenkeboksen selv så jeg kan nok desverre ikke anbefale den ene foran den andre. Jeg har selv lest en del her på forumet samt STCS http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/
http://www.nordictuning.biz/
http://www.speedpartsnorway.no/
http://www.maptun.com/
http://www.saab-performance.com/ / http://www.hirsch-performance.com/
Ørjan
http://www.nordictuning.biz/
http://www.speedpartsnorway.no/
http://www.maptun.com/
http://www.saab-performance.com/ / http://www.hirsch-performance.com/
Ørjan
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
Det viktigaste er nok at du vel eit trim ifrå ein anerkjent levrandør, som fks. Maptun, Hirsch, BSR (Speedparts forhandlar desse), SAAB Orginal eller Nordic. Det er vel dei som er størst på trim til SAAB og leverar dei beste produkta stort sett.
BSR/Speedparts har fordelen med PCC at du kan bytte mellom orginal-program og trimprogram på enkelt vis, på dei andre må du evt. fysisk bytte ut trim-boksa om du vil sette tilbake til orginal stand.
Ellers ville eg ha sett meg ned å prøvd å funne ut kor mykje effekt du vil ta ut, og om det er aktuellt med vdare oppgradering. Kort og greit finne ut kva du betalar for.
Har du fks. 2.0t motoren har SAAB eit trim som gir 190hk er det vel, der en byttar Trionic-boks og pluggar. Prisen på dette i Sverige er rundt 8-9k nytt trur eg det var, lengre nedover om du får taki brukt.
BSR/Speedparts har fordelen med PCC at du kan bytte mellom orginal-program og trimprogram på enkelt vis, på dei andre må du evt. fysisk bytte ut trim-boksa om du vil sette tilbake til orginal stand.
Ellers ville eg ha sett meg ned å prøvd å funne ut kor mykje effekt du vil ta ut, og om det er aktuellt med vdare oppgradering. Kort og greit finne ut kva du betalar for.
Har du fks. 2.0t motoren har SAAB eit trim som gir 190hk er det vel, der en byttar Trionic-boks og pluggar. Prisen på dette i Sverige er rundt 8-9k nytt trur eg det var, lengre nedover om du får taki brukt.
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 991
- Registrert: 27 okt 2004, 01:00
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Edonis
- 0.7 bar
- Innlegg: 167
- Registrert: 10 mai 2004, 01:00
- Navn: Alexander
- Bil: 1995 Saab 9000 CD
- Sted: Asker
Kjøper du denne trimmen så gjelder fortsatt garantien, også. Det kan jo være kjekt å ha hvis ikke bilen er så gammel...Hjelle, N6 skrev:Har du fks. 2.0t motoren har SAAB eit trim som gir 190hk er det vel, der en byttar Trionic-boks og pluggar. Prisen på dette i Sverige er rundt 8-9k nytt trur eg det var, lengre nedover om du får taki brukt.
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 994
- Registrert: 05 mar 2003, 01:00
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 991
- Registrert: 27 okt 2004, 01:00
- Bil: Nei..
- Sted: Oslo
Men man kan velge?Hjelle, N6 skrev:Er vel valgfritt.Angry_Saab skrev:Hva er det Speedparts leverer med sitt steg 1? Er det med PPC boks eller bare bytte av trionic?
På webben ligg prisane inne med Trionic utbytteboks ser det ut til.
Får vel sende en e-post(til), bare de svarer....... Har vel mye å gjøre! Det er jo bra!
- tranceman N366
- 1,5 bar
- Innlegg: 401
- Registrert: 04 feb 2004, 01:00
- Sted: Andenes
Re: Hvaslags trim bør en velge til 9-5?
Hva slags motor er det du har da?Anonymous skrev:Hvaslags trim bør en velge til 9-5? Veit at speedparts selger noe de kaller steg 1 og ppc. Pcc er vel en boks som man kan kobble på dataen og laster ned ny programvare til bilen.
Hva er å annbefale??
Hilsen en som kunne tenke seg litt mer effekt fra 9-5en sin
Har selv en 2.0t med Steg1 fra Speedparts. Ble som en ny bil, mye mer futt i
Skal være på 215hk nå.
Har en BSR PPC boks som jeg kan tilbakeføre det orginale programmet dersom det skulle være nødvedig (servicer og sånnt dersom du har garanti)
Mine biler--------->
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4