Hvaslags trim b?r en velge til 9-5?

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Gjest

Hvaslags trim bør en velge til 9-5?

Legg inn av Gjest » 04 des 2004, 22:51

Hvaslags trim bør en velge til 9-5? Veit at speedparts selger noe de kaller steg 1 og ppc. Pcc er vel en boks som man kan kobble på dataen og laster ned ny programvare til bilen.

Hva er å annbefale??

Hilsen en som kunne tenke seg litt mer effekt fra 9-5en sin :wink:

Brukeravatar
Orjan N235
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 533
Registrert: 16 sep 2003, 01:00
Medlemsnummer: N235
Sted: Klæbu/Trondheim

Legg inn av Orjan N235 » 04 des 2004, 23:31

Her er noen, men jeg er i tenkeboksen selv så jeg kan nok desverre ikke anbefale den ene foran den andre. Jeg har selv lest en del her på forumet samt STCS http://forum.saabturboclub.com/phpbb1/

http://www.nordictuning.biz/
http://www.speedpartsnorway.no/
http://www.maptun.com/
http://www.saab-performance.com/ / http://www.hirsch-performance.com/

Ørjan
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 04 des 2004, 23:46

Det viktigaste er nok at du vel eit trim ifrå ein anerkjent levrandør, som fks. Maptun, Hirsch, BSR (Speedparts forhandlar desse), SAAB Orginal eller Nordic. Det er vel dei som er størst på trim til SAAB og leverar dei beste produkta stort sett.

BSR/Speedparts har fordelen med PCC at du kan bytte mellom orginal-program og trimprogram på enkelt vis, på dei andre må du evt. fysisk bytte ut trim-boksa om du vil sette tilbake til orginal stand.

Ellers ville eg ha sett meg ned å prøvd å funne ut kor mykje effekt du vil ta ut, og om det er aktuellt med vdare oppgradering. Kort og greit finne ut kva du betalar for.
Har du fks. 2.0t motoren har SAAB eit trim som gir 190hk er det vel, der en byttar Trionic-boks og pluggar. Prisen på dette i Sverige er rundt 8-9k nytt trur eg det var, lengre nedover om du får taki brukt.

Henrik N380
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 991
Registrert: 27 okt 2004, 01:00
Bil: Nei..
Sted: Oslo

Legg inn av Henrik N380 » 05 des 2004, 00:21

Hva er det Speedparts leverer med sitt steg 1? Er det med PPC boks eller bare bytte av trionic?

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 05 des 2004, 00:52

Angry_Saab skrev:Hva er det Speedparts leverer med sitt steg 1? Er det med PPC boks eller bare bytte av trionic?
Er vel valgfritt.
På webben ligg prisane inne med Trionic utbytteboks ser det ut til.

Brukeravatar
Edonis
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 167
Registrert: 10 mai 2004, 01:00
Navn: Alexander
Bil: 1995 Saab 9000 CD
Sted: Asker

Legg inn av Edonis » 05 des 2004, 18:16

Hjelle, N6 skrev:Har du fks. 2.0t motoren har SAAB eit trim som gir 190hk er det vel, der en byttar Trionic-boks og pluggar. Prisen på dette i Sverige er rundt 8-9k nytt trur eg det var, lengre nedover om du får taki brukt.
Kjøper du denne trimmen så gjelder fortsatt garantien, også. Det kan jo være kjekt å ha hvis ikke bilen er så gammel...

Ole-P-N154
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 994
Registrert: 05 mar 2003, 01:00

Legg inn av Ole-P-N154 » 06 des 2004, 01:29

Hva skal vi med trim på våre flotte biler?
De går da mer enn godt nok orginalt!
Det er da vel bedre å bruke noen kroner på å få til et mer "personlig ytre" på bilene...!!
Hilsen Ole-P. N-154

Brukeravatar
LOH171
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 153
Registrert: 19 okt 2003, 01:00
Sted: Bergen

Legg inn av LOH171 » 06 des 2004, 23:05

Ole-P

Skrev
Hva skal vi med trim på våre flotte biler?
De går da mer enn godt nok orginalt!
Det er da vel bedre å bruke noen kroner på å få til et mer "personlig ytre" på bilene...!!


Hahahahaha...festlig :lol: :lol: :lol:

Henrik N380
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 991
Registrert: 27 okt 2004, 01:00
Bil: Nei..
Sted: Oslo

Legg inn av Henrik N380 » 06 des 2004, 23:54

Hjelle, N6 skrev:
Angry_Saab skrev:Hva er det Speedparts leverer med sitt steg 1? Er det med PPC boks eller bare bytte av trionic?
Er vel valgfritt.
På webben ligg prisane inne med Trionic utbytteboks ser det ut til.
Men man kan velge? :)
Får vel sende en e-post(til), bare de svarer....... ](*,) Har vel mye å gjøre! Det er jo bra! :D

Brukeravatar
tranceman N366
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 401
Registrert: 04 feb 2004, 01:00
Sted: Andenes

Re: Hvaslags trim bør en velge til 9-5?

Legg inn av tranceman N366 » 07 des 2004, 00:54

Anonymous skrev:Hvaslags trim bør en velge til 9-5? Veit at speedparts selger noe de kaller steg 1 og ppc. Pcc er vel en boks som man kan kobble på dataen og laster ned ny programvare til bilen.

Hva er å annbefale??

Hilsen en som kunne tenke seg litt mer effekt fra 9-5en sin :wink:
Hva slags motor er det du har da?
Har selv en 2.0t med Steg1 fra Speedparts. Ble som en ny bil, mye mer futt i :wink:
Skal være på 215hk nå.

Har en BSR PPC boks som jeg kan tilbakeføre det orginale programmet dersom det skulle være nødvedig (servicer og sånnt dersom du har garanti)
Mine biler--------->
Saab 9-5 2.0T 192hk ; Audi 80 2.0E ; Saab 9-5 2.0t Estate, SP Steg 2 ; Mazda 626 2.5i V6 ;
Audi 80 1.8CC ; Ford Escort 1.4

Svar