hei har en saab 9-5 aero 2007 mod som jeg har en irriterende liten dødgang i rattet på. hatt bilen på naff test der dem påpeker slakk i rattstang, men scanauto på kokstad i bergen som er saab verkstedet her nekter for att det er slakk.
kjenner tydelig selv att det er en liten død gang i ratter som er meget irriterende ved kjøring på motorvei
noen som har hatt dette problemet selv og byttet ut feilen selv? ber desperat om hjelp her !!
problemer med dødgang i rattstag eller tannstang
Moderator: Moderatorer
-
- Innlegg: 5
- Registrert: 25 des 2011, 13:57
-
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95/-99 9-5
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Re: problemer med dødgang i rattstag eller tannstang
Ja, jeg har hatt en liten slakke, merkes best ved 80-100 km/t og ved veldig små rattutslag.
Saab her på Lhmr (Stensgård) fettet om og strammet opp et ledd nede på rattsammen på min 04 to ganger med 100.000km mellomrom, ved ca 200' og 300'km. Ikke ukjent iflg dem.
Saab her på Lhmr (Stensgård) fettet om og strammet opp et ledd nede på rattsammen på min 04 to ganger med 100.000km mellomrom, ved ca 200' og 300'km. Ikke ukjent iflg dem.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM
-
- Innlegg: 5
- Registrert: 25 des 2011, 13:57
Re: problemer med dødgang i rattstag eller tannstang
vet du hvilket ledd det var? om de var nederst eller øverst?
for jeg hadde bilen inne igjen og han gjorde det du sa og "smurte opp igjen rattstammen" da ble den bare tung på rattet og slakken ble fortsatt der men bare tyngre. og det verste var att etter dem gjorde dette ble bilen tung på rattet og vill ikke rette seg opp igjen ved små ratt utslag.
forsvant slakken din helt når dem smurte og strammet opp din?:)
lurer på og bytte begge leddene for har aldri hørt om denne type jutering.
mvh stig takk for svar:)
for jeg hadde bilen inne igjen og han gjorde det du sa og "smurte opp igjen rattstammen" da ble den bare tung på rattet og slakken ble fortsatt der men bare tyngre. og det verste var att etter dem gjorde dette ble bilen tung på rattet og vill ikke rette seg opp igjen ved små ratt utslag.
forsvant slakken din helt når dem smurte og strammet opp din?:)
lurer på og bytte begge leddene for har aldri hørt om denne type jutering.
mvh stig takk for svar:)