Side 1 av 3

M05 9-5 - Problemer med automatkasse etter oljeskift

Lagt inn: 25 feb 2013, 17:57
av Lars_N289
Hei,

I helga skifta eg olje på automatkassa. Bilen har gått 120.000km, og det har ikkje vore utført oljeskift på automatkassa før. Dette sto derfor høgt på lista over "things to do" etter nyinnkjøpt bil. Gjennomførte full flusheprosedyre og fekk ut omlag 8 liter. Fylte på biltema sin ATF 3309 olje, då denne tilfredstiller spec for automatkassa.

Etter ein time med prøvetur har automatkassa endra fullstendig karakter. Når bilen står i ro og eg set den i D eller R, rykkjer det til. Ved gasspådrag høyrer eg ein lyd som minner om frieksos. Bilen vibrerer også litt på tomgang i P.

Noko anna merkeleg er at "feillampa" for automatkassa blei tent på slutten av prøveturen. Fekk lest ut ein feilkode, men denne går mot motorstyringa (feiltenning på syl 1 og 2) Etter resetting av feilkodane forsvann "feillampa" for automatkassa. Dette verkar særs mystisk..

Nokon som har forslag til kva som kan vere årsaken? Angrar bittert på at eg fylte biltema sin olje, mistenkjer at denne kan vere noko av grunnen.

Re: M05 9-5 - Problemer med automatkasse etter oljeskift

Lagt inn: 25 feb 2013, 18:21
av totakt
Trålet forum i forbindelse at jeg ville gjøre samme oljeskift du har gjort nå. Kan ikke huske å ha sett andre som har brukt Biltema ATF. Men tror neppe olja er skyld i problemene dine.

Har du utført riktig peileprosedyre? Varmkjørt, og stått noen sekunder i alle gir og peilet med motor i gang?

Re: M05 9-5 - Problemer med automatkasse etter oljeskift

Lagt inn: 25 feb 2013, 19:47
av saab9000aero
forklar detaljer hvordan du gikk frem med skiftet?

Hvordan gikk du frem?

Re: M05 9-5 - Problemer med automatkasse etter oljeskift

Lagt inn: 25 feb 2013, 21:28
av Lars_N289
Bytta olje på følgande måte:
Varmkøyrde først bilen. Skrudde så ut bunnpluggen og tappa av det som kom (ca 3,5l) Kobla frå tur og retur kjølerøyr. Monterte retur kjølerer på tur utgang frå kassa og blinda retur holet. Fylte så ny olje på kassa, mengde tilsvarande det eg tappa av via bunnpluggen. Starta opp og tappa av ca 1,5 liter frå tur-slangen (backflushing gjennom kjølaren) Fylte på nye 1,5 liter og gjentok prosessen ein gang til. Monterte så kjølerøyr og etterfylte litt meir olje på kassa (fylte like mykje ny olje som eg tappa av gammal olje)

Etter ein kort prøvetur og varmkøyring peila eg olja ihht. WIS prosedyre. 15 sek i R, D og P. Peila med motor i gang og o-ring på peilepinne av. Nivået låg då på maks, og kanskje litt over.. Hmm, kan for mykje ojle resultere i evt. problem? Sett at eg var litt unøyaktig med målinga og har 2-3dl for mykje?

Re: M05 9-5 - Problemer med automatkasse etter oljeskift

Lagt inn: 25 feb 2013, 21:40
av doo-kie
For mye olje på en automat må ikke skje, men vet ikke om 2dl er krise.
Tapp av til rett nivå uansett.
Bedre å ha litt for lite.

Re: M05 9-5 - Problemer med automatkasse etter oljeskift

Lagt inn: 25 feb 2013, 22:59
av Lars_N289
Skal ta ei ny kontrollmåling å sjå kva nivået er, og evt tappe ut litt om det er for mykje på.

Har også observert eit anna problem. Når eg gir full gass frå f.eks 30km/t ligg turtalet på ca 3.000rpm heile vegen opp til 100km/t. Når eg tar av på gassen girar kassa opp og turtalet vert lavare. Er relativt ny i automatverden, men det er vel slik at motor skal nytte heile eller større delar av registeret før den girar ved full gass? Det er ingen forskjell om eg køyrer i "sport" eller ikkje. I manuell kan eg dra den så langt som eg ønskjer.

Re: M05 9-5 - Problemer med automatkasse etter oljeskift

Lagt inn: 25 feb 2013, 23:06
av doo-kie
Det er veldig temperatur avhengig når du peiler. Om ute temperatureren er under 10 grader, skal du aldri klare å nå maks nivået og rett temp på oljen. Saab tilater at nivået er opp mot 2cm under maks ved lave ute temperaturer.

Re: M05 9-5 - Problemer med automatkasse etter oljeskift

Lagt inn: 25 feb 2013, 23:43
av Tor N12
Motoren skal selvfølgelig passere 3000 rpm når du gir full gass så noe er i allefall feil.

Hva leste du ut feilkodene med?
Kan være smart å stikke innom en Saabforhandler og nullstille adapsjonen på girkassa, for å gjøre dette så må man ha Tech2

Slik jeg ser det så har du gjort det meste rett med oljeskiftet men når man reverserer retningen på oljen så kan du risikere at skit løsner og blir med rundt og i verste fall blokkerer ventiler. Skal man virkelig rense kassa så bør man også montere inn et oljefilter i sløyfa slik at man får plukket opp disse partiklene.

Re: M05 9-5 - Problemer med automatkasse etter oljeskift

Lagt inn: 25 feb 2013, 23:44
av Tor N12
En annen fordel med Tech2 er at man da kan lese av oljetemperaturen slik at man er sikker på at den er varm nok når man peiler oljen ;)

Re: M05 9-5 - Problemer med automatkasse etter oljeskift

Lagt inn: 26 feb 2013, 01:08
av little_e
Når du peiler skal oljen absolutt være driftsvarm. En god tommelfingerregel er å kjøre minimum 15 km.

Der er absolutt slik som skrives innledningsvis at en backflush kan ha løsnet skitt og smuss, som dermed
kan ha satt seg i ventilhuset og/eller solenoider. Det er i såfall lite heldig.
Personlig er jeg sterkt imot slike flusher, nettopp pga dette faremomentet.

Du bør absolutt foreta en ny måling av oljenivået på et tidspunkt når du vet at oljetemperaturen er
lik driftsvarm. Er det olje over maks-merket på peilepinnen, må den straks tappes av.
Dersom det er olje over maks, vil den kunne piskes opp i girkassen og brytes ned. Dette vil og kan
ødelegge girkassen

Re: M05 9-5 - Problemer med automatkasse etter oljeskift

Lagt inn: 26 feb 2013, 08:50
av Lars_N289
Når det gjeld flushinga er det berre kjølaren som som får straumning i motsatt retning. Kor skal ein i så fall sette innn filter? Før kjølaren har vel lite føre seg då automatkassa opererer som normalt under flushing. Og etter kjølaren går jo slangen rett i karet..

Skal som sagt ta ein grundigare sjekk av nivået. Men det burde ikkje vere veldig gale med tanke på at oljemengda eg tappa av var lik påfylt mengde. Forutsatt at nivået før avtapping var rett :?

Vil nullstilling av adapsjonen ha stor innverknad på desse kassene? Kva med soleniodar og ventilar, har desse tilkomst frå utsida på kassa, eller er det interne komponentar?

Takkar so mykje for gode svar :)

Re: M05 9-5 - Problemer med automatkasse etter oljeskift

Lagt inn: 26 feb 2013, 11:16
av little_e
Det eneste som er tilgjengelig utenfra er B4-servoen. Ellers må man ta av bunnpannen (som er tilgjengelig fra venstre hjulbrønn). Da får man tilgang til ventilhus og solenoider.

Re: M05 9-5 - Problemer med automatkasse etter oljeskift

Lagt inn: 26 feb 2013, 14:37
av totakt
Gjorde samme som deg for noen måneder siden. Merket ingen forskjell på kassa etterpå. Rykker litt i min også når jeg setter den i D eller R. Den vil gjerne fremover eller bakover med en gang da. Har vært slik så lenge jeg har hatt bilen. Det er riktig olje du har fått med deg fra biltema?

Du har ikke flushet, men du har fått skiftet ut all den gamle oljen, og backflushet kjøler. Skal du flushe, må du vel sette inn pumpe og filter mellom kasse og kjøler og pumpe olja motsatt vei. Har ikke sett noen har gjort dette, annet enn verksted som har flushemaskin. Kjører gjerne noen mil med litt rensemiddel i kassa først da. Maskinen har vel varming av olja også. Kostet rundt 5000 kr inkl. olje når jeg spurte et par verksteder.

Husker ikke tempen olja skal peiles på, men den er så høy at du ikke oppnår den ved en halvtimes kjøretur i vinterhalvåret. Mitt tips vil være å kjøre ett kvarter eller halvtime, og da bør nivået være på mellom min og halvt på peilepinnen.

En adapsjon kan ha innvirkning på kassa, men tror ikke det løser de problemene du beskriver.

Re: M05 9-5 - Problemer med automatkasse etter oljeskift

Lagt inn: 26 feb 2013, 20:34
av Lars_N289
I følgje verkstadsmanual skal oljen peilast på ca 80grader. Eg har truleg peila på for lav temperatur ( etter ca 15min normal køyring med 4grader utetemperatur) Når eg då les av nivået litt over fullt, er det i realiteten endå meir olje på kassa enn først antatt. Reknar med oljen ekspanderer som følgje av temperaturauke, og derfor avlesning på 80grader?

Re: M05 9-5 - Problemer med automatkasse etter oljeskift

Lagt inn: 26 feb 2013, 20:47
av doo-kie
Ja det stemmer. Da har du alt for mye olje! Skal jeg tippe har du nok 1-1,5 liter for mye. Står litt om dette i brukermanualen til bilen din også, men under 10 grader ute temp kan du ligge på minimum merket og da vil du se at til våren er den på maks. Du må uansett holde deg under maks, ikke over.