Side 1 av 1

Spec clutch, hvilket steg?

Lagt inn: 28 feb 2013, 18:53
av Peter
Hvilken Spec clutch er best å kjøre med?
Jeg må bytte clutch på 9-3n min snart, jeg hadde egentlig tenkt til å bytte til Viggen clutch, men så skal jeg gå opp et trimsteg i løpet av våren, og da synes jeg at jeg havner litt vell nærme hva Viggen clutchen klarer.
Så da hadde jeg tenkt til å gå for en Spec clutch, jeg er bare usikker på hvilket steg jeg skal gå for.
Alle stegene fra 2 og oppover tåler nok, så det er ikke noe problem, jeg er mest intressert i hvem som er mest kjørbar, jeg har f.eks hørt at steg3 ikke er så god å kjøre med, men at steg3+ er veldig lettkjørt.

Så jeg vill gjerne høre andres erfaring med forskjellige steg :)

Re: Spec clutch, hvilket steg?

Lagt inn: 28 feb 2013, 19:28
av Ingvar N629
2+ og 3+ er godt kjørbare. Plan svinghjulet, de er ekstremt vare på uplanhet på svinghjul, skal ingenting til. Pass også på naglene på trykkplata, har vært ute for at de har løsnet. Er Sachs trykkplate med bortslipt delenummer og blå lakk, der naglene er byttet og de er ikke presset på samme vis som på original Sachs.

Re: Spec clutch, hvilket steg?

Lagt inn: 06 mar 2013, 17:47
av Edward N812
Må bare si meg enig med Ingvar, og bekrefte det du sier, Peter;
Steg 3 (6-puck) er ufyselig å kjøre med i en bruksbil. Hadde det selv i 9000'n. Har montert steg 3+ nå, men har ikke fått kjørt den enda. Ryktene sier i alle fall et hav av forskjell :)

Re: Spec clutch, hvilket steg?

Lagt inn: 06 mar 2013, 18:07
av Peter
Takk for svar :) jeg mente å huske at bl.a du Eddy hadde hatt steg 3 og ikke var spesielt begeistret for den.

Steg 2+ og ny slavesylinder med utløserlager er bestilt :)
Så da blir det bytte så fort det kommer, for nå tar den orginale veeeeldig langt ute, og i tillegg slurer den av og til. Men jeg synes da ikke 250k km er så ille for en clutch med tanke på at bilen har vært trimma de siste 100k km :wink: