Side 1 av 1
Saab 9000cs hva kalles motor i denne?
Lagt inn: 05 mar 2013, 00:58
av glenn72
Tar litt av med saab her i gården, har en mercedes cklasse jeg har fikset op til sønnen min,denne er utstyrt med de eminnete dritsetene til mercedes, er nesten ikke kjørbar på vinterføre pga bakhjulstrekk og null vekt bak og har det umiskjennelige gubbepreget til mercedes i kjøreegenskaper...har en 94cs jeg lurer litt på kjøpe..hva heter motoren i denne? Er en 2,0 lavtrykksturbo.. Er det samme garret i denne som 9-5? Hvilke svakheter var på disse? Bilen er forøvrig rustfri fullstendig og pen i karroseri og inventar.voksen eid bil og bra fulgt opp...270 på telleren
Re: Saab 9000cs hva kalles motor i denne?
Lagt inn: 05 mar 2013, 08:28
av Ingvar N629
B204E. Ikke samme Garrett som i 9-5.
Re: Saab 9000cs hva kalles motor i denne?
Lagt inn: 05 mar 2013, 10:11
av little_e
Dersom dette er en 1994 9000 med B204E, har den vel Garret TB2531?

Re: Saab 9000cs hva kalles motor i denne?
Lagt inn: 05 mar 2013, 16:04
av glenn72
Er dette t5 motoren? Ingen problemer med oilsludge og register på denne?
Re: Saab 9000cs hva kalles motor i denne?
Lagt inn: 05 mar 2013, 17:30
av Neteland
Er ikke oil-slugde
Men registeret ryker vel på ca. 240 000? Eller gjelder dette 2.3? Noen av de, evt. begge?
Edit: T-5 ja!
Edit2: Er ikke registeret som jeg skrev, feil dette! Toppakningen som ryker på rundt 240 000, men kan selvsagt holde lengre.
Re: Saab 9000cs hva kalles motor i denne?
Lagt inn: 05 mar 2013, 17:58
av VegardTonheim N1444
OlaNormann skrev:Er ikke oil-slugde
Men registeret ryker vel på ca. 240 000? Eller gjelder dette 2.3? Noen av de, evt. begge?
Edit: T-5 ja!
Ingen kjent sak at registeret ryker rundt 240k så vidt eg veit. Steller man fint med bilen skal registeret holde lenger enn det

Er temmelig skuddsikre motorer det der.
Re: Saab 9000cs hva kalles motor i denne?
Lagt inn: 05 mar 2013, 19:05
av Neteland
VegardTonheim N1444 skrev:OlaNormann skrev:Er ikke oil-slugde
Men registeret ryker vel på ca. 240 000? Eller gjelder dette 2.3? Noen av de, evt. begge?
Edit: T-5 ja!
Ingen kjent sak at registeret ryker rundt 240k så vidt eg veit. Steller man fint med bilen skal registeret holde lenger enn det

Er temmelig skuddsikre motorer det der.
Fixed! Er selvsagt toppakningen og ikke registeret slik jeg skrev
