Ebërspacher røyklegger alt!

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Al3k$
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 33
Registrert: 05 sep 2012, 11:30
Navn: Aleksander
Bil: Saab 9-3 Aero 2.2 Tid -03
Sted: Forfjord

Ebërspacher røyklegger alt!

Legg inn av Al3k$ » 16 apr 2013, 20:22

Overskriften snakker for seg selv.. Blir ikke klok på ekstravarmern! den starter av og til, men fungerer aldri slik den skal.. den ryker som bare det i 2-3 minutt og det ser ut som om hele bilen har tatt fyr og det stanker av gammeldiesel og røyklegger alt rundt bilen! det skjer langt fra hver gang jeg starter biln, men kanskje 1 gang i uken eller sjeldnere. Var å fikk diagnose på bilen før jul og fikk beskjed om at vifta var blokkert og at vifta var ødelagt! vil varmeren funke selv om vifta er ødelagt og blokkert? Spurte en gang før om noe lignende og da var det en som sa han kunne guide meg gjennom feilsjekk, så er du der ute enda? ;) skulle gjerne visst hvilke koblinger jeg er nødt til å lage bypass på slik at jeg kan bruke bilen mens varmeren er ute :)

Noen som vet hva som må gjøres for å få lagt inn varmeren som parkeringsvarmer med manuell innstilling og timer?
Til slutt, skal man ikke få opp et tegn i midten av speedometret når varmeren er på?
Bilen det gjelder er en 9-3ss 2.2 TiD 03 mod :)
-Saab 9-3 Aero 2.2 Tid -03

saab2012
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 212
Registrert: 14 mai 2012, 22:28

Re: Ebërspacher røyklegger alt!

Legg inn av saab2012 » 18 apr 2013, 19:55

Der er skjelden problem med viften i varmeren selv om det er lagret feilkode på den,vanlige feil er defekt filterforstøver,defekt flammevakt eller kortsluttet glødeplugg.Varmeren tas ut for demontering og feilsøking.viften kan kontrolleres med 9v batteri,glødeplugg skrues ut og ohm`es eller testes med 12v bil batteri.flammevakt måles også opp mot ohm verdi den skal ha.

Brukeravatar
Aleks-ander_N948
MAX BOOST
Innlegg: 2038
Registrert: 18 jan 2005, 01:00
Medlemsnummer: N948
Navn: Aleksander

Re: Ebërspacher røyklegger alt!

Legg inn av Aleks-ander_N948 » 20 apr 2013, 09:30

Om du søker finner du et par laange tråder om dieselvarmere som ikke fungerer ;)
Saab 9-3 SS Vector 2005
Saab 900 S Talladega 1997 - Solgt

Svar