Lambdaverdier på bærtur [LØST]
Lagt inn: 27 apr 2013, 01:08
Hei,
I dag ut av et lyskryss så gav jeg "en del" gass i første og andre.
Så merka jeg først etterpå at bilen nappet veldig. Altså når man kjører rett fram og prøver å holde farten jevn. Man slipper gassen litt, og bilen nappet. Jeg gav gass, og bilen nappet igjen.
Stoppa i ei busslomme, og bilen var veldig rar på tomgang. Vandret mellom 600 RPM og 1300 RPM.
Lambda stoppet på 2500 og holdt seg der på tomgang. Ca. 20% etanol på tanken.
De store stygge bussene kom og fikk meg til å måtte flytte meg. Mens jeg kjører vandrer lambdaen fortsatt fra 2500 til -2500. Desto mer gass jeg gav, desto mer bensin fikk den.
Lurte bilen hjem og nappa sikringa på ECUen og satte den i igjen.
Forced adapt: 70%
Jeg mistenker bare falskluft her, men jeg fant ingenting åpenbart i motorrommet. Dvs. alt så fint og fast ut.
Grunnet at det er mørkt her nå, og kaldt, så skal jeg se på det i morgen. Men noen som har erfart noe tilsvarende?
Kan LMM generere slike feil også?
Fcod 4465
"P1171 - Short Term Fuel Trim Max Value Air/Fuel Too Lean"
Om regnestykket er rett.
Da har man gått over mere her:
1) Fant ingen falskluftlekasjer.
2) Koplet av LMM, utgjorde ingen forskjell.
I dag ut av et lyskryss så gav jeg "en del" gass i første og andre.
Så merka jeg først etterpå at bilen nappet veldig. Altså når man kjører rett fram og prøver å holde farten jevn. Man slipper gassen litt, og bilen nappet. Jeg gav gass, og bilen nappet igjen.
Stoppa i ei busslomme, og bilen var veldig rar på tomgang. Vandret mellom 600 RPM og 1300 RPM.
Lambda stoppet på 2500 og holdt seg der på tomgang. Ca. 20% etanol på tanken.
De store stygge bussene kom og fikk meg til å måtte flytte meg. Mens jeg kjører vandrer lambdaen fortsatt fra 2500 til -2500. Desto mer gass jeg gav, desto mer bensin fikk den.
Lurte bilen hjem og nappa sikringa på ECUen og satte den i igjen.
Forced adapt: 70%
Jeg mistenker bare falskluft her, men jeg fant ingenting åpenbart i motorrommet. Dvs. alt så fint og fast ut.
Grunnet at det er mørkt her nå, og kaldt, så skal jeg se på det i morgen. Men noen som har erfart noe tilsvarende?
Kan LMM generere slike feil også?
Fcod 4465
"P1171 - Short Term Fuel Trim Max Value Air/Fuel Too Lean"
Om regnestykket er rett.
Da har man gått over mere her:
1) Fant ingen falskluftlekasjer.
2) Koplet av LMM, utgjorde ingen forskjell.