Side 1 av 1

Bensinpumpe 9-5 (DW300)

Lagt inn: 28 apr 2013, 20:47
av totakt
Vurderer å bytte til DW300 pumpe som jeg ser flere er fornøyd med.

Min originale pumpe er har 170kkm bak seg, og da nærmer den seg vel slutten av sin levetid. Skulle det bli etanolkonverterig etter hvert, er det jo også greit at jeg ikke må bytte pumpe igjen.

Kan jeg sette inn denne pumpa uten videre i min 2004 9-5 Aero med original programvare for B235R og original bensintrykkregulator?
Regner med denne pumpa trekker mer strøm. Går det greit med sikring? Ingen smelta ledninger eller andre problemer?

Re: Bensinpumpe 9-5 (DW300)

Lagt inn: 28 apr 2013, 21:51
av Tor N12
Ingen problemer med sikring men normalt så bør man inn og justere sw ettersom bensinadapsjonene kan bli passe ville ;) For en liten periode så gjør det sikkert ikke all verden men om du ikke har tenkt å oppgradere videre med det første så hadde nok jeg valgt "orginal" pumpe

Re: Bensinpumpe 9-5 (DW300)

Lagt inn: 29 apr 2013, 09:14
av Ingvar N629
Annen BTR eller software må til for at det skal bli bra, men selvsagt kan bilen kjøres en liten stund likevel. Fins vel også en DW200, den burde funke fint uten å gjøre noe med software. Har aldri prøvd den, men har veldig gode erfaringer med DW300, så regner med at kvaliteten er bra!

Re: Bensinpumpe 9-5 (DW300)

Lagt inn: 29 apr 2013, 10:36
av totakt
Takk.

Da får den gamle pumpa jobbe litt lenger. Så finner jeg ut av det etter hvert....

Re: Bensinpumpe 9-5 (DW300)

Lagt inn: 29 apr 2013, 11:20
av Ingvar N629
http://www.deatschwerks.com/products/fu ... 200-detail

Burde funke fint som erstatning for original denne, har som sagt aldri prøvd den men den er nok bra. Bilen til mine foreldre har gått rundt 150k km nå, tenker jeg bytter til en slik en der før pumpa tar kveld. Bedre det enn å måtte tilkalles den dagen bilen står ett eller annet sted...

EDIT:
eventuelt denne: http://www.deatschwerks.com/products/fu ... 65c-detail

Re: Bensinpumpe 9-5 (DW300)

Lagt inn: 29 apr 2013, 12:01
av totakt
Var det jeg også tenkte, å bytte før den tar kvelden.

Men litt usikker på hva det blir til med etanol/trim enda. Skal skifte vannpumpe og IC først. Venter bare på et par små deler. Får hjelp av en flink kar her i sør. Hører litt mer med han først. Mulig jeg må gå for DW300 om det blir etanol/trim. Kommer vel an på hva man går for av program, dysebytte etc. Men da nærmer vi oss vel trimdelen av forumet.

Jeg hører litt med "Saab-doktoren" min når vi skal mekke. Så holder nok den gamle pumpa enda noen mil, til jeg får mer klarhet i om det blir mere oppgraderinger.