Justere giroverføring (HASTER) - *LØST*
Lagt inn: 24 mai 2013, 09:12
Hei!
Satte inn shortshifter i 9-5en i går, gikk fint bortsett fra at de skivene som følger med er latterlig små, burde vært større, jeg endte opp med å tilpasse noen skiver som tar skikkelig.
MEN: prøvde alle girene (stillestående...) og det så greit ut. Rygget ut og alt klart til å dra hjem da jeg kjente at jeg ikke hadde 1 og 2 gir... Det virker som 2 er 4, 1 er vel da sikkert 3.
Hadde da gjort følgende:
Jeg løsnet universalklemma da 4 lå inne. Da jeg skulle montere fikk jeg velgerstaget inn i klemma, la spaken i 4 og satte ned en tynn skrutrekker i hullene for å låse posisjon. Dro til med 22Nm og trodde aalt var grønt.
Mulig jeg har kommer borti noe da jeg prøvde å "finne hullet", og jeg trodde først noen av de småstagene som støtter rotasjonen var falt av, men det ser ut til å være på. Jeg ser det er enda et hull i velgerstaget, i tredjegiret. Hva er denne til?
Er ikke dette riktig fremgangsmåte? Hva er løsnigen her? Løsne klemma, og vri litt på staget - fortsatt med avlåst 4-posisjon? Står VELDIG kinkig til nå, så er litt hast med dette. Fint også å få fikset det før clutchen ryker...
EDIT: en annen ting - girkuleassemblyen med reverssperra er bare å røske av? Tok i så mye jeg syntes var forsvarlig uten av den gikk av.
Satte inn shortshifter i 9-5en i går, gikk fint bortsett fra at de skivene som følger med er latterlig små, burde vært større, jeg endte opp med å tilpasse noen skiver som tar skikkelig.
MEN: prøvde alle girene (stillestående...) og det så greit ut. Rygget ut og alt klart til å dra hjem da jeg kjente at jeg ikke hadde 1 og 2 gir... Det virker som 2 er 4, 1 er vel da sikkert 3.
Hadde da gjort følgende:
Jeg løsnet universalklemma da 4 lå inne. Da jeg skulle montere fikk jeg velgerstaget inn i klemma, la spaken i 4 og satte ned en tynn skrutrekker i hullene for å låse posisjon. Dro til med 22Nm og trodde aalt var grønt.
Mulig jeg har kommer borti noe da jeg prøvde å "finne hullet", og jeg trodde først noen av de småstagene som støtter rotasjonen var falt av, men det ser ut til å være på. Jeg ser det er enda et hull i velgerstaget, i tredjegiret. Hva er denne til?
Er ikke dette riktig fremgangsmåte? Hva er løsnigen her? Løsne klemma, og vri litt på staget - fortsatt med avlåst 4-posisjon? Står VELDIG kinkig til nå, så er litt hast med dette. Fint også å få fikset det før clutchen ryker...
EDIT: en annen ting - girkuleassemblyen med reverssperra er bare å røske av? Tok i så mye jeg syntes var forsvarlig uten av den gikk av.