Kjøperåd 9-3 1998-2002

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
skilpaddaN287
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 537
Registrert: 10 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: N287
Navn: Magne Elvenes
Sted: Mosjøen

Kjøperåd 9-3 1998-2002

Legg inn av skilpaddaN287 » 17 jul 2013, 12:01

Vurderer å kjøpe meg en 1998-2002 SAAB 9-3. Har denne de samme kjente motorproblemer som samme årgang SAAB 9-5?
Hvor mye plunder er det å montere turbo instrumentpanel i en lavtrykksturbo?
Hva må til for å gjøre en lavtrykksturbo om til en fulltrykksturbo?
2000/2001 SAAB 9-5 2.0 Aut sedan
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Kjøperåd 9-3 1998-2002

Legg inn av Hjelle, N6 » 17 jul 2013, 12:29

M98- til halvveis i M00 omtrent har T5, ergo ikkje same problem som 9-5. Resten av bilane, opp til M02 og M03 for cab har T7-motoren, ergo dei same utfordringane som 9-5 mtp. oilsludge.
Instrumenthus kan flyttast over, med krev litt kreativ bruk av Tech2.
Enklaste måten å få gjordt en 2.0t/150hk om til en fulltrykkar er bytte av software samt montering av magnetventil, avhengig av årsmodell. fks. har T7 allereie magnetventil montert, T5 har det ikkje.

Flytta inlegget ditt til Teknisk, då FAQ ikkje er eit fora for spørsmål :)

Brukeravatar
skilpaddaN287
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 537
Registrert: 10 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: N287
Navn: Magne Elvenes
Sted: Mosjøen

Re: Kjøperåd 9-3 1998-2002

Legg inn av skilpaddaN287 » 17 jul 2013, 14:50

Takker for det :D
2000/2001 SAAB 9-5 2.0 Aut sedan
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230

Svar