Side 1 av 1

Saab 9-5 Automat 2005 mod - Drivverk mm..

Lagt inn: 24 jul 2013, 08:11
av matrox N522
Har dere vært borti at lageret som sitter på akslingen rett etter kassa og før medbringeren har vært dårlig? Og hvordan er dette å bytte?

Jeg skulle bytte hjullager, men det er nok mer som har tatt kvelden ser det ut til. Hjullageret er dårlig, tripoden ser sliten ut, og jeg har fortsatt en "ujevnhet" når jeg snur rundt på akslingen. Noe jeg tror kanskje er det lageret jeg antyder.

Surt når bilen kun har gått 96000 km...men det ene har antageligvis dratt med seg det andre...

-Eskil-

Re: Saab 9-5 Automat 2005 mod - Drivverk mm..

Lagt inn: 24 jul 2013, 08:43
av Ingvar N629
Støttelageret på mellomakslingen du mener?

Re: Saab 9-5 Automat 2005 mod - Drivverk mm..

Lagt inn: 24 jul 2013, 09:13
av matrox N522
Ja, er nok det jeg mener... :)

Re: Saab 9-5 Automat 2005 mod - Drivverk mm..

Lagt inn: 24 jul 2013, 09:21
av Ingvar N629
Enkleste da er å ta ut hele mellomakslingen, helt grei jobb men litt trangt. Husk å ha ny girolje klar.

Re: Saab 9-5 Automat 2005 mod - Drivverk mm..

Lagt inn: 24 jul 2013, 09:29
av matrox N522
Var det jeg fryktet..

Takk :)

Re: Saab 9-5 Automat 2005 mod - Drivverk mm..

Lagt inn: 25 jul 2013, 08:04
av matrox N522
Er det faktisk meningen at man kan ta ut de gamle gummiforingene fra aluminiumshuset til foring nr 2?

Ser de blir byttet hele, MED hele huset. Men powerflex kommer jo uten disse alu husene...

Bilde

Re: Saab 9-5 Automat 2005 mod - Drivverk mm..

Lagt inn: 25 jul 2013, 09:46
av Ingvar N629
Er nok det, ja! Før gikk det an å kjøpe alufestene løse, men ser ut til at det er slutt på det.

Re: Saab 9-5 Automat 2005 mod - Drivverk mm..

Lagt inn: 25 jul 2013, 13:19
av matrox N522
Er dette faktisk riktig?

Jeg og de med pressa som ordnet foringene syntes det så feil ut?

Bilde
Bilde

Re: Saab 9-5 Automat 2005 mod - Drivverk mm..

Lagt inn: 25 jul 2013, 19:22
av Ingvar N629
Ser rett ut det der.