Side 1 av 1
Saab 9-5, 2,3 T, 2001. Feilkoder P-1135 & P-1141
Lagt inn: 28 jul 2013, 22:48
av Mmariner
Har fått opp motorlampa og fått gjort en feilsøking. Det viser seg å være to feilkoder som beskrevet ovenfor. Etter å ha snakket med Saab så mente de at det mest sansynlig var sensoren før katalysatoren som var gåen. Den ble byttet, med batteriet frakoblet for å re-sette systemet. Lampen kom tilbake, og en ny resetting på verksted med instrument ble gjort. Fremdeles lyser den. Noen som har erfaring med dette? Takker for hjelp og er glad jeg har funnet denne siden.
Re: Saab 9-5, 2,3 T, 2001. Feilkoder P-1135 & P-1141
Lagt inn: 29 jul 2013, 01:24
av Pål N526
Bytta de til rett sensor? Det er flere versjoner på 9-5. Preheaten er ulik styrke på. Har bilen orginal sw?
Re: Saab 9-5, 2,3 T, 2001. Feilkoder P-1135 & P-1141
Lagt inn: 30 jul 2013, 09:59
av Ingvar N629
Senere biler har høyere effekt på forvarminga, men det skal ikke gi feilkode å blande disse. Feilkodene indikerer feil på pre-heat på begge lambdasondene. Disse har en felles sikring, sjekk denne og sjekk kablene til begge. Kortslutning på én vil gi kode på begge.
Re: Saab 9-5, 2,3 T, 2001. Feilkoder P-1135 & P-1141
Lagt inn: 03 aug 2013, 00:02
av Mmariner
Hei og takk for tips. Har skiftet den selv, og ikke sjekket om det er flere typer å velge mellom. Bestillte av Mekonomen så håper nu at det er riktig.
Skal sjekke sikringene en gang til, men sist jeg sjekket de var alt i orden.
Geir - E.
Re: Saab 9-5, 2,3 T, 2001. Feilkoder P-1135 & P-1141
Lagt inn: 13 aug 2013, 23:22
av Mmariner
Hei og takk for tips her.
Sjekket sikringen, og - den var ikke engang på plass.... Hvordan det har skjedd vet jeg ikke, men tro rden har blitt fjernet i forbindelse
med resetting av systemet, men vet ikke. Uansett så ser det ut til at det er i orden nå. Lampen er i allefall slukket.
Geir - Endre.
Re: Saab 9-5, 2,3 T, 2001. Feilkoder P-1135 & P-1141
Lagt inn: 18 sep 2013, 19:31
av Mmariner
Motor lampen kom tilbake ikke lenge etter jeg hadde beskrevet siste hendelse, og det er visst vanskelig å få noe sikkert om hva det kan være. Som sagt så er sensoren før katalysatoren skiftet da de mente det var denne. Beste måten jeg har fått tips om for å finne feil er å måle på de aktuelle pinnene til pc kontakten for å sjekke spenningen til sensorene. Er det noen her som har tips om hvordan man gjør det?? Er det best å ta kontakten løs slik at man kan måle fra baksiden for å ikke komme bort i andre pinner eller finnes det dummy kontakter man kan sette i og måle gjennom? Bilen ser ut til å gå helt normalt og forbruket på denne er ca 0,67 v/ 90 km/t. Vet og at andre biler har prosedyrer hvor man skal holde inne diverse knapper og pedaler mens man skrur på tenningen for å resette. Har Saab noe slikt? Takker for svar...igjen...