Side 1 av 1

P1444 og P0453

Lagt inn: 06 sep 2013, 10:55
av Klontis
Får disse kodene på min 9-5 2.3t 2001.
Har Aero-program og Mitsubishi turbo i bilen.
Har visst med EVAP å gjøre,så er ikke mega-bekymret,men bensin-adapsjonen virker jo
ikke med feil-koder lagret... Får ikke motorlampe og bilen går bra.

Har fått resatt kodene,men kom igjen med en gang,selv på tomgang.

Noen som har vært borti dette ??!

Re: P1444 og P0453

Lagt inn: 08 sep 2013, 07:46
av Ronny_N169
Høres ut som du kan ha benyttet feil fil i bilen, dvs en med LEV spesifikasjoner.

Re: P1444 og P0453

Lagt inn: 08 sep 2013, 08:05
av Ingvar N629
Ronny_N169 skrev:Høres ut som du kan ha benyttet feil fil i bilen, dvs en med LEV spesifikasjoner.
Høres slik ut, ja. Trenger ikke å bytte fil, det er bare å programmere om, enkelt og greit.

Re: P1444 og P0453

Lagt inn: 08 sep 2013, 09:56
av Klontis
Ingvar N629 skrev:
Ronny_N169 skrev:Høres ut som du kan ha benyttet feil fil i bilen, dvs en med LEV spesifikasjoner.
Høres slik ut, ja. Trenger ikke å bytte fil, det er bare å programmere om, enkelt og greit.
Hva er spesielt med Lev-fil?
Og er det skadelig å kjøre med detta,siden AMUL
ikke tilpasser seg når bilen har feilkoder?

Re: P1444 og P0453

Lagt inn: 08 sep 2013, 11:19
av Ingvar N629
LEV=Low emission vehicle, som har en del ekstra arrangement rundt tankutluftingen. Dette har ni\ok ikke din bil, og da rapporterer Trionic dette som feil. Så lenge alt på bilen er 100% i orden så er det ikke skadelig, men du mister sikkerhetsfunksjonen som bensinadapsjonen gir. Du bør fikse dette så snart som mulig.

Re: P1444 og P0453

Lagt inn: 08 sep 2013, 12:17
av Klontis
Ingvar N629 skrev:LEV=Low emission vehicle, som har en del ekstra arrangement rundt tankutluftingen. Dette har ni\ok ikke din bil, og da rapporterer Trionic dette som feil. Så lenge alt på bilen er 100% i orden så er det ikke skadelig, men du mister sikkerhetsfunksjonen som bensinadapsjonen gir. Du bør fikse dette så snart som mulig.

Hadde AMUL på mellom 100 og 500 før Ecu ble
endra så bilen drar skikkelig. Ikke så galt vel?
Men Ecu blir fiksa snart.

Hvor kritisk er det med Aero-prog og vanlig clutch
når jeg ikke kjører helt villt?

Tusen takk for forklaringen :D

Re: P1444 og P0453

Lagt inn: 08 sep 2013, 12:34
av Ingvar N629
Klontis skrev: Hvor kritisk er det med Aero-prog og vanlig clutch
når jeg ikke kjører helt villt?
Holder en stund hvis den er i god stand. Men husk at det er momentet på lavere turtall som tar den, ikke effekten.