Kamaksler på T5 motoren

Åpent forum for alle Saab entusiaster. Her postes Saab/bil-tekniske innlegg.

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Talker
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 493
Registrert: 28 jun 2008, 15:12
Medlemsnummer: N1429
Navn: Christian Franset
Bil: ng900
Sted: Molde

Kamaksler på T5 motoren

Legg inn av Talker » 15 okt 2013, 16:21

Jeg lurer på om jeg må bytte topp på bilen min, og i denne sammenheng har jeg forstått det slik at toppen i selg selv er lik på ng900 og 9000 b204 og b234. Men er kamakslene lik på T5 turbomotoren B204L og sugemotoren b204i? Kan se sånn ut ifølge den wis og epc, men synes det virker litt rart...?

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12866
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Kamaksler på T5 motoren

Legg inn av Ingvar N629 » 15 okt 2013, 16:28

Ja, de er like. Skiller mellom suger og turbo på B234, men på 2-literen er kammene like.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Talker
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 493
Registrert: 28 jun 2008, 15:12
Medlemsnummer: N1429
Navn: Christian Franset
Bil: ng900
Sted: Molde

Re: Kamaksler på T5 motoren

Legg inn av Talker » 16 okt 2013, 07:26

Er turbo b234 og b204 like da? Har nemlig bygd om til 2,3..

Svar