problem med vrider overførin for ventialsjons spjell
Moderator: Moderatorer
problem med vrider overførin for ventialsjons spjell
Har et manuelt ventilasjonsanlegg (uten AC) på min 9-3 cab 1999 modell med mekanisk overføring til vrider for spjellet for skifting mot luftutak for henholdsvis defroster, kupe og gulv. Øverføringsstykket mellom vrider og spellet for denne er konstruert i plast og har knukket gjentatte ganger da spjellet inne i ventilasjonsenheten har en tendens til å gli tregere over tid. Denne har blitt smurt opp gjentatte ganger men går over tid tregere med knukket overføringsstykke som konsekvens. I tillegg er denne plastoverføringsdelsen ikke lengertiljengelig i reservedelslageret til Saab forhandler og merkeverkstedet i Oslo. Er det noen som vet om hvor man kan oppdrive denne enheten med EPC artikkelnummer C15020 9-3- 08C/0100 del nummer 25, og om noen har erfaring med en forsterket enhet laget i f.eks metall? Evt andre tips for å få en fungrerende vrider til spjellet?
- TiaZzz
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N2392
- Navn: Mathias Meisfjordskar
- Bil: MY05 9-5
- Sted: Skjetten, Skedsmo, Akershus
Re: problem med vrider overførin for ventialsjons spjell
Permanent fiks er å erstatte klokken som denne armen er koblet til. Jeg hadde samme problem på min OG9-3 og eneste gangene jeg turte bruke bryteren var når jeg hadde varme på for da gled det noe lettere. Armen (i plast) fikk jeg tak i her: http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=2729
Burde være mulig å lage seg en sånn kraftoverføringsaksling i alu.
Burde være mulig å lage seg en sånn kraftoverføringsaksling i alu.