Hvis man vil trimme en 2,3t-manuell 2006 modell, med ymse hardware ( prøve å oppnå 260 gamper)
Er det kurant å kjøpe en brukt ECU som har vært i en automat, og få omprogrammert den til å passe en manuell ? ( er vel noe startsperrer ++ som må kodes inn og sikkert ?)
Er dette noe et saab-verksted kan gjøre ? Eller må man kontakte noen her på forumet for å justere litt innvendig der
Tips..?
Olewa
9-5 aero ECU ( 2006 mod)
Moderator: Moderatorer
9-5 aero ECU ( 2006 mod)
93B. -59 mod.
Sonett III, 72 mod.
Volvo XC 60, 10 mod.
Sonett III, 72 mod.
Volvo XC 60, 10 mod.
- john n04
- 2.0 bar
- Innlegg: 699
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: 004
- Navn: John Arild Berentsen
- Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
- Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
- Kontakt:
Re: 9-5 aero ECU ( 2006 mod)
Omprogrammert, ja.
Saab verksted, nei.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Saab verksted, nei.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
lawicel CanUsb, og Tech2!
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12866
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: 9-5 aero ECU ( 2006 mod)
Automat og manuell har samme software, og boksen kan sikkerhetsprogrammeres inn med Tech2, men du vil få feil i kalibrering for TCS/ESP. Dette kan selvsagt omgås ved å programmere om chassisnummer i DICE, programmere ESP for 16" bremser og å bytte bremsene. Boks og bil bør ha samme årsmodell om man vil unngå enda flere krumspring. Et Saab-verksted kan/bør kunne gjøre alt dette. Har vel kanskje en mistanke om at sistnevnte slår til..
HW-endringene i motorrom må være turbolader og kobrarør, slik at motorspec tilsvarer en 2006 mod Aero. Så blir det spennende å se hvor lenge clutchen holder.
Alternativet til å hive inn en Aero boks, er å programmere om boksen du har, som nok er det enkleste alternativet her.
HW-endringene i motorrom må være turbolader og kobrarør, slik at motorspec tilsvarer en 2006 mod Aero. Så blir det spennende å se hvor lenge clutchen holder.
Alternativet til å hive inn en Aero boks, er å programmere om boksen du har, som nok er det enkleste alternativet her.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan