flere problemer på 9-3 en eg kan forklare.
Moderator: Moderatorer
-
- Innlegg: 22
- Registrert: 16 des 2013, 05:39
- Navn: Chris
- Bil: Saab 9-3, 2.0T 02, 315hk 430nm
- Sted: Bergen, nordhordland
flere problemer på 9-3 en eg kan forklare.
Ok.... Har bestilt deler å montert dem, og fått bilen på stell.
SÅ BEGYNNER H******.
Nr. 1: Jeg har montert en 16" sub, to 8" høyttalere i hattehylla og kondensator,
Etter eg gjorde det så ville ikke sentrallåsen funke på nøkkelen. Noen ideer?
Nr. 2: Turboen ladet 1.0/1.1bar, og lader no plutselig 0.4/0.5bar.
Det hender innimellom at den plutselig vil lade 1.0/1.1 men er eg heldig så skjer det en gang daglig.
Nr. 3: Bilen har begynt å bruke mer bensin enn før, eg har ikke rørt eller gjort den drit.
Nr. 4: Bilen tømmes for strøm, har ingen anelse hvorfor, har målt alle sikringer å spenning på dynamo, de er som de skal.
Nr. 5: det kommer en rasle lyd fra høyre side av motor, regkjede siden, er den begynt til H******?
Noen som vet og som kan hjelpe meg?
SÅ BEGYNNER H******.
Nr. 1: Jeg har montert en 16" sub, to 8" høyttalere i hattehylla og kondensator,
Etter eg gjorde det så ville ikke sentrallåsen funke på nøkkelen. Noen ideer?
Nr. 2: Turboen ladet 1.0/1.1bar, og lader no plutselig 0.4/0.5bar.
Det hender innimellom at den plutselig vil lade 1.0/1.1 men er eg heldig så skjer det en gang daglig.
Nr. 3: Bilen har begynt å bruke mer bensin enn før, eg har ikke rørt eller gjort den drit.
Nr. 4: Bilen tømmes for strøm, har ingen anelse hvorfor, har målt alle sikringer å spenning på dynamo, de er som de skal.
Nr. 5: det kommer en rasle lyd fra høyre side av motor, regkjede siden, er den begynt til H******?
Noen som vet og som kan hjelpe meg?
If you can't handle it, DON'T DRIVE IT!
Touch my car, and you do not have fingers left afterwards...
Touch my car, and you do not have fingers left afterwards...
- Neteland
- 2.0 bar
- Innlegg: 505
- Registrert: 26 jan 2012, 10:24
- Medlemsnummer: N2538
- Bil: 997 Turbo
- Sted: Bergen
Re: flere problemer på 9-3 en eg kan forklare.
Mgmotor.no der står det noen tips på punkt nr.2 er på tlf. Så får ikke linket. Er kanskje en sammenheng mellom 2 og 3.
5. Trykk på låsknappen 5-6 ganger. Kan være den må aktiveres? Er dog ikke sikker.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
5. Trykk på låsknappen 5-6 ganger. Kan være den må aktiveres? Er dog ikke sikker.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Sist redigert av Neteland den 30 des 2013, 00:08, redigert 1 gang totalt.
- Knudsen
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 76
- Registrert: 17 feb 2012, 13:04
- Navn: knudsen
- Bil: saab 900
- Sted: Ålgård
Re: flere problemer på 9-3 en eg kan forklare.
Nr. 1: Jeg har montert en 16" sub, to 8" høyttalere i hattehylla og kondensator,
Etter eg gjorde det så ville ikke sentrallåsen funke på nøkkelen. Noen ideer?
Nr. 2: Turboen ladet 1.0/1.1bar, og lader no plutselig 0.4/0.5bar.
Det hender innimellom at den plutselig vil lade 1.0/1.1 men er eg heldig så skjer det en gang daglig.
Nr. 3: Bilen har begynt å bruke mer bensin enn før, eg har ikke rørt eller gjort den drit.
Nr. 4: Bilen tømmes for strøm, har ingen anelse hvorfor, har målt alle sikringer å spenning på dynamo, de er som de skal.
Nr. 5: det kommer en rasle lyd fra høyre side av motor, regkjede siden, er den begynt til H******?
Når bilen lader 0,5 så er den vell gått i nødmodus ? som igjen har sammenheng med 3.
er spilleren koblet opp på tenningen ? eller er den forsatt "på" selv når nøkkelen er ute?
Etter eg gjorde det så ville ikke sentrallåsen funke på nøkkelen. Noen ideer?
Nr. 2: Turboen ladet 1.0/1.1bar, og lader no plutselig 0.4/0.5bar.
Det hender innimellom at den plutselig vil lade 1.0/1.1 men er eg heldig så skjer det en gang daglig.
Nr. 3: Bilen har begynt å bruke mer bensin enn før, eg har ikke rørt eller gjort den drit.
Nr. 4: Bilen tømmes for strøm, har ingen anelse hvorfor, har målt alle sikringer å spenning på dynamo, de er som de skal.
Nr. 5: det kommer en rasle lyd fra høyre side av motor, regkjede siden, er den begynt til H******?
Når bilen lader 0,5 så er den vell gått i nødmodus ? som igjen har sammenheng med 3.
er spilleren koblet opp på tenningen ? eller er den forsatt "på" selv når nøkkelen er ute?
- oyvindh N2656
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 39
- Registrert: 02 aug 2013, 13:06
- Medlemsnummer: N2656
- Bil: Saab 9-3 Vector 07' 1,9TDI
Re: flere problemer på 9-3 en eg kan forklare.
Hei.
Hvordan har du koblet forsterkeren til CD-spilleren?
Har du byttet CD-spiller også?
Hvordan har du koblet forsterkeren til CD-spilleren?
Har du byttet CD-spiller også?
- Øyvind
Saab 9-3 Vector 07' 1,9TDI
Saab 9-3 Vector 07' 1,9TDI
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: flere problemer på 9-3 en eg kan forklare.
Hva slags motor og styresystem er det snakk om?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Neteland
- 2.0 bar
- Innlegg: 505
- Registrert: 26 jan 2012, 10:24
- Medlemsnummer: N2538
- Bil: 997 Turbo
- Sted: Bergen
Re: flere problemer på 9-3 en eg kan forklare.
B205 og T7. Maptum steg 315 hk. Km-stand 270kkm ish.
Mener dette skal stemme ganske bra. Snakket med han når han lånte DI kassette.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
Mener dette skal stemme ganske bra. Snakket med han når han lånte DI kassette.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: flere problemer på 9-3 en eg kan forklare.
Start med kontroll av EVAP-ventiler og falskluft, inkl lekkasje i bremsekraftforsterker.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
-
- Innlegg: 22
- Registrert: 16 des 2013, 05:39
- Navn: Chris
- Bil: Saab 9-3, 2.0T 02, 315hk 430nm
- Sted: Bergen, nordhordland
Re: flere problemer på 9-3 en eg kan forklare.
Beklager, jeg har vært inaktiv en stund nå, ja har byttet spilleren også, anlegget som eg har ettermontert står på etter at eg har tatt ut nøkkelen. Men det hadde jo bare med memoryen på anlegget å gjøre.
Har sjekket etter falsk luft men finner ingenting, ingen lekkasjer eller noe.
Tror det kan være den "turbotrykks enheten" i forkant av luftfilter ovenfor turbo med 3 inntak/uttak på. Litt usikker.
Nødmodus? Som i LIMP mode??
Har sjekket etter falsk luft men finner ingenting, ingen lekkasjer eller noe.
Tror det kan være den "turbotrykks enheten" i forkant av luftfilter ovenfor turbo med 3 inntak/uttak på. Litt usikker.
Nødmodus? Som i LIMP mode??
If you can't handle it, DON'T DRIVE IT!
Touch my car, and you do not have fingers left afterwards...
Touch my car, and you do not have fingers left afterwards...
-
- Innlegg: 22
- Registrert: 16 des 2013, 05:39
- Navn: Chris
- Bil: Saab 9-3, 2.0T 02, 315hk 430nm
- Sted: Bergen, nordhordland
Re: flere problemer på 9-3 en eg kan forklare.
Btw så stemte det eksakt det Neteland sa =)Chrisi skrev:Beklager, jeg har vært inaktiv en stund nå, ja har byttet spilleren også, anlegget som eg har ettermontert står på etter at eg har tatt ut nøkkelen. Men det hadde jo bare med memoryen på anlegget å gjøre.
Har sjekket etter falsk luft men finner ingenting, ingen lekkasjer eller noe.
Tror det kan være den "turbotrykks enheten" i forkant av luftfilter ovenfor turbo med 3 inntak/uttak på. Litt usikker.
Nødmodus? Som i LIMP mode??
If you can't handle it, DON'T DRIVE IT!
Touch my car, and you do not have fingers left afterwards...
Touch my car, and you do not have fingers left afterwards...
- oyvindh N2656
- Grunnladetrykk
- Innlegg: 39
- Registrert: 02 aug 2013, 13:06
- Medlemsnummer: N2656
- Bil: Saab 9-3 Vector 07' 1,9TDI
Re: flere problemer på 9-3 en eg kan forklare.
Når du skrur av CD-spilleren, blir forsterkeren stående på? Hvis ja, så har du trolig svar på nr 4 der. Hvis ikke kan det være noe feil på forsterkeren som gjør at den likevel bruker strøm når den er avskrudd. Prøv i så fall å koble i fra.
- Øyvind
- Øyvind
- Øyvind
Saab 9-3 Vector 07' 1,9TDI
Saab 9-3 Vector 07' 1,9TDI
-
- Innlegg: 22
- Registrert: 16 des 2013, 05:39
- Navn: Chris
- Bil: Saab 9-3, 2.0T 02, 315hk 430nm
- Sted: Bergen, nordhordland
Re: flere problemer på 9-3 en eg kan forklare.
Anlegg, forsterkere og alt går av når eg skrur av cd-spillern.oyvindh N2656 skrev:Når du skrur av CD-spilleren, blir forsterkeren stående på? Hvis ja, så har du trolig svar på nr 4 der. Hvis ikke kan det være noe feil på forsterkeren som gjør at den likevel bruker strøm når den er avskrudd. Prøv i så fall å koble i fra.
- Øyvind
If you can't handle it, DON'T DRIVE IT!
Touch my car, and you do not have fingers left afterwards...
Touch my car, and you do not have fingers left afterwards...
-
- Innlegg: 22
- Registrert: 16 des 2013, 05:39
- Navn: Chris
- Bil: Saab 9-3, 2.0T 02, 315hk 430nm
- Sted: Bergen, nordhordland
Re: flere problemer på 9-3 en eg kan forklare.
Nr 1 og Nr 4 er ordnet. =)
If you can't handle it, DON'T DRIVE IT!
Touch my car, and you do not have fingers left afterwards...
Touch my car, and you do not have fingers left afterwards...
-
- 1,5 bar
- Innlegg: 402
- Registrert: 23 jun 2006, 18:19
- Medlemsnummer: N1840
- Navn: Ove Nerhus
- Bil: 9-5 03, 9-3 SC 08, 9-3 Viggen
- Sted: Sandnes
Re: flere problemer på 9-3 en eg kan forklare.
Og hvilke feil var det?Chrisi skrev:Nr 1 og Nr 4 er ordnet. =)
MY03 9⁵ Vector 2.0t Hirsch Estate Manuell m/Aero fangere/skjørt fra MY05, SAS stag forran/bak, Powerflex på understell
2008 9³ 150hk TID SportCombi
M00 9-3 Viggen Blå 3-Dørs og Sort 5-Dørs
M94 Saab 900 SE 2,0 Turbo 3-Dørs T5 "Hvit Viggen look"
M84 OG900 Aero Sort
x [Solgt] M96 Saab 900 S 2,0i 3-Dørs 131HK
x [Solgt] Saab 99GL 2.0 '76
2008 9³ 150hk TID SportCombi
M00 9-3 Viggen Blå 3-Dørs og Sort 5-Dørs
M94 Saab 900 SE 2,0 Turbo 3-Dørs T5 "Hvit Viggen look"
M84 OG900 Aero Sort
x [Solgt] M96 Saab 900 S 2,0i 3-Dørs 131HK
x [Solgt] Saab 99GL 2.0 '76
-
- Innlegg: 22
- Registrert: 16 des 2013, 05:39
- Navn: Chris
- Bil: Saab 9-3, 2.0T 02, 315hk 430nm
- Sted: Bergen, nordhordland
Re: flere problemer på 9-3 en eg kan forklare.
For flaut til å svare på det =POve N skrev:Og hvilke feil var det?Chrisi skrev:Nr 1 og Nr 4 er ordnet. =)
Nr.1: Tom for strøm i nøkkelen.
Nr. 4: Dårlig batteri samt at SID sto på 24/7
If you can't handle it, DON'T DRIVE IT!
Touch my car, and you do not have fingers left afterwards...
Touch my car, and you do not have fingers left afterwards...