Hjelle, N6 skrev:
Inne i boksa er jo T14 en transistor som går til pin 26 i sjølve kabelhansken, dvs har det med drivstega i Trionicboksa å gjere.
Boksa har som vi var inne på tidligare vore tilpassa T7-ventil, som en kan sjå utifrå det siste bildet.
Er desverre berre å finne deg ei ny Trionicboks, det der er ingenting å samle på. Spørsmålet er jo berre om korleis tilstanden på magnetventilen din er, i værste fall er den også kaputt.
Vell bilen har blitt kjørt fra 2005 til 2012 med den hjernen som tilsvarer mellom 50-70 000 km, vet eksakt hva den har kjørt men har ikke det foran meg nå.
Fikk nylig tak i forrige eier som skal ha bygget denne, han fortale meg att det var en person som hadde jobbet på hirsch ( eller hadde noe relasjon til hirsch )
som chippet denne. ( Han sa att han vist nokk var veldig kjent her inne på forumet, men dessverre ikke er med oss den dag dag.. )
Plutselig mistet jeg signal til magnetventilen som jeg trolig har svar på nå hvorfor. Men den skal ha gått på rimelig bra turbotrykk frem til signalet forsvant.
Uansett dette er absolutt langt fra min kunnskap..
Trionicboks ? Hva vill det si ?
Har ny magnetventil så den er jeg ikke så redd for, men nå er det jo tydelig att jeg heller må skaffe en ny hjerne fra en 900.
Men kan vell bare flytte chippen over ?
Jeg vett heller ikke hvilke program som er brukt eller noe..
Men takk for raske tilbakemeldinger