Ser at det er forskjell på spjeldhuset fra min gamle 02 motor og det som jeg burde hatt på den nye 08 motoren. Mangler en stuss for veivhusventilasjonen.
Har lest en gammel tråd hvor det blir sagt at man må ha nytt spjeldhus. Ville det ikke vært en like god løsning om man boret opp ett hull og satt inn en stuss for tilkobling av slangen fra veivhusventilasjonen under spjeldet i det gamle spjeldhuset? Evnt sette en stuss rett i manifolden?
02 spjeldhus på 08 motor - B235
Moderator: Moderatorer
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Innlegg: 12871
- Registrert: 14 mar 2006, 16:41
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Re: 02 spjeldhus på 08 motor - B235
Funksjonen blir den sammen om du setter inn større stuss i spjeldhuset du har, du får da en stuss du må blokkere.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
Re: 02 spjeldhus på 08 motor - B235
Og stusser skal inn under spjeldet? Ikke i kanalen som går forbi og inn over spjeldet? Regner med at det er stussen som sitter under de 2 store for kjøling som blir overflødig ( eller som må portes opp) .